LÁTOGASSON EL SZAKÜZLETEINKBE!

PROFESSZIONÁLIS FITNESZGÉP BEMUTATÓTEREM
1173 BUDAPEST, PESTI ÚT 237. A/35.
TEL.: +36 1 200 4451, +36 1 426 1126

LÁTOGASSON EL SZAKÜZLETEINKBE!

OTTHONI FITNESZGÉP SZAKÜZLET
1085 BUDAPEST, JÓZSEF KÖRÚT 83.
TEL.: +36 1 267 4921, +36 1 318 7159

Láb

Láb izomcsoportok fejlesztése

A comb izmai testünk legnagyobb izomcsoportját adják, épp ezért alaposan és rendszeresen meg kell edzenünk, ha eredményeket szeretnénk felmutatni. Pár sorozat lábnyújtás és lábhajlítás bemelegítésnek elég ugyan, de teljes körű edzés gyanánt igencsak kevés. Ezt az edzést nem lehet megkerülni, ha egy picit is komolyan vesszük a mozgást. A nagy súlyokkal, alacsony ismétlésszámmal végzett guggolás erőssé teszi a lábakat, viszont rendszeres és kimerítő kardió edzéssel is meg kell támogatnunk az edzést ahhoz, hogy lábunk izmai erősek, formásak és rugalmasak legyenek. A láb izmainak erősítése céljából a guggolás vagy a lábtolás első helyen szerepel. Szintén nagyon fontos gyakorlatok a combfeszítés, a combhajlítás, valamint combjaink közelítése- és távolítása az erre alkalmas eszközökön.

 

Lábunk további fő izomcsoportjai a lábszáron találhatók, ezek együttesen alkotják a vádli izmait. A vádli egy igen nehezen alakítható izomcsoport, nagymértékben befolyásolja formáját a magunkban hordozott genetikai kód.

 

A vádli izmai három fő részből állnak. A legnagyobb részt az teszi ki, amelyik a lábfejet feszíti, ez pedig a kétfejű lábikra izom. Ez gyakorlatilag a láb hátulján látható izom, amely a térdünktől egészen a bokánkig húzódik. A kétfejű lábikra lehet fent vagy lent tapadó változat, ez egyéntől függ. A magasan tapadónál az izom rövidebb, míg az alacsonyan tapadónál hosszabb. Ez genetikai adottság, nem lehet megváltoztatni és sajnos a rövidebb izommal rendelkezőknek jóval nehezebb fejleszteni a vádlit. A vádli másik része a gázlóizom, amely a kétfejű lábikra alól indul. A harmadik rész egy egészen kicsi izom, szinte teljes hosszában a kétfejű lábikra alatt halad és az Achilles ínban végződik, ez az izom azonban érdekes módon nincs mindenkinél kialakulva.

 

Általános beidegződés, hogy a vádlit minden nap kell edzeni, azonban ez a mai tudásunk szerint túledzéshez vezethet, ami tudvalevően gátolja a fejlődést. A vádli edzése lehetőség szerint heti egyszer vagy kétszer történjen, az edzések elején. Minden vádli edzésen három gyakorlatot végezzünk, amiből két gyakorlat egyenes lábbal, a harmadik pedig hajlított térddel történjen a maximális eredmény elérése érdekében. Minden gyakorlatból három sorozatra van szükség, valamint felváltva alkalmazzunk alacsony és magas ismétlésszámokat is.

 

 

 

Ideális fitnesz gépek a lábizomzat fejlesztésére:

Elliptikus gép

Evezőpad

Futópad

Lépcsőzőgép

Spinning, speedbike

Szobakerékpár

Többfunkciós gép

A fitness-index.hu sütiket használ a weboldal működtetése, használatának megkönnyítése, a weboldalon végzett tevékenység nyomon követése és releváns ajánlatok megjelenítése érdekében.