Hát

Hát izomcsoportok fejlesztése

Hátunk számos izomból, izomcsoportból áll, ezek alapján pedig megkülönböztetünk felületi, valamint mély hátizmokat. A felületi hátizmok a „tényleges" hátizmok, melyek a hát egyedi formáját, jól látható anatómiai térképét adják. A széles hátizom mellett ide soroljuk a csuklyás izmot, a kis- és nagy rombuszizmot, a lapockaemelő izmot és a hátsó fűrészizmokat. A mély hátizmok funkciójuk szerint gerincfeszítő izmok, melyek a gerinc gyakorlatilag teljes hosszán végighúzódva gondoskodnak többek között az egyenes tartásról. A hátizmok sokfélesége kizárja az egysíkú, kisszámú gyakorlat alkalmazásával való edzését. A hát izmai között vannak olyan izmok, melyek többirányú mozgást végeznek, ezért ezeket több oldalról, többféleképpen kell edzeni. Bátran ki lehet jelenteni, hogy ésszerű és jól átgondolt gyakorlatok és fogásszélességek alkalmazásával sok oldalról és sokféleképpen szükséges terhelnünk hátizmainkat.

A hátizmok teljes körű fejlesztésére a kar eltérő helyzetéből és mozgásából fakadóan szükségünk van lehúzásokra, illetve húzódzkodásokra és evező mozgásokra.

 

Tipp

A hátizom fejlesztéséhez leginkább alkalmas gépek a húzódzkodó állványok, a szabad- és lapsúlyos fintesz centerek, a súlyzós padok, valamint a futópadok és az evezőgépek.

További izomcsoportok

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban