...TÖBB MINT 25 ÉVE IRÁNYADÓ A FITNESZBEN

Kosár
Összehasonlítás
LÁTOGASSON EL
SZAKÜZLETEINKBE!

OTTHONI FITNESZGÉP SZAKÜZLET

1085 BUDAPEST, JÓZSEF KÖRÚT 83.
TEL: +36 1 267 4921, +36 1 318 7159

KETTLER FITNESZGÉP SZAKÜZLET

1173 BUDAPEST, CSOMAFALVA UTCA 2. A/33-34.
TEL: +36 1 426 1126

PROFESSZIONÁLIS FITNESZGÉP BEMUTATÓTEREM

1173 BUDAPEST, CSOMAFALVA UTCA 2. A/35.
TEL: +36 1 200 4451

Hidratálás edzés előtt, közben és után

histarálás edzés előtt, közben és után

Hidratálás edzés előtt, közben és után.

A víz, ami maga az élet!

Nagyon sok tényezőt kell figyelembe venni ahhoz, hogy eldöntsük, mikor és mit igyunk. 

Ami biztos, hogy pótolnunk kell a folyadékot, amit elveszítünk, hiszen mint azt mindenki tudja testünk 70% -a víz.

Sokan sajnos csak akkor isznak, amikor már érzik a szomjúságot. Pedig aki szomjúságot érez az már legalább 1% -át elvesztette teste víztartalmából!

Mikor? Mit? Mennyit?

Azt ne felejtsük el, hogy vizet inni sohasem rossz, nem fog béka nőni a hasunkban, ahogy azt nagyanyáink mondták, de túlzásba sem kell esni. Ügyeljünk a megfelelő folyadékmennyiségre és ne csak akkor igyunk ha szomjasak vagyunk.

Edzés előtt:

Azért iszunk folyadékot, hogy meglegyen a normális folyadék mennyiség és elektrolit ellátás a szervezetünkben, amiből testünk gazdálkodhat. Mellesleg ha edzés előtt iszunk, sokkal nagyobb teljesítményre is leszünk képesek! Nem hiába mondják a “nagyok”, hogy tervezd meg a napjaid, mivel edzés előtt 2 órával ajánlott csak nagyobb mennyiséget inni(5- 6dl).

Tipp: Ha sokszor már unjuk a vizet, akkor különböző ízesített szénsavmentes italokkal segíthetünk magunkon, bár minél természetesebb a folyadék, annál jobb.

Edzés közben:

Kis kortyok, nagyobb hatékonyság!

A megfelelő kondíció érdekében még fontosabb a folyadékpótlás. A célja, hogy elkerüljük a 2%- os testtömegvesztést, ami által már a vérmennyiségünk is csökken, így a szívünket sokkal jobban fogjuk terhelni.

Fontos hangsúlyozni, hogy az edzés fajtájától és intenzitásától is függ, hogy mit és mennyit iszunk.

  • 1 óránál rövidebb edzésnél, akár a sima víz is elegendő lehet.
  • 1- 2 órás edzésnél figyelnünk kell izmaink szénhidrát ellátására, így szénsavmentes üdítők fogyasztása is ajánlott.
  • 2 óránál hosszabb mozgás esetén, már az elektrolit ellátásra is figyelnünk kell, így az izotóniás italok lehetnek a legjobb választás.

Tipp: Ha elegendő vizet iszunk, akkor a vizeletünk színe sokkal átlátszóbb és hígabb. A sötétebb szín árulkodik arról, hogy kevés folyadékot fogyasztunk.

Edzés után:

Edzés után a megkönnyebbült érzés közben a legjobban eső dolog egy vízzel hígított fehérjeturmix, ami segít testünknek táplálni izmainkat és elérni a megfelelő izomtömeget.

Ha van lehetőségünk akkor mérjük meg edzés előtt és után is a testsúlyunkat. 

Pótoljuk a glikogént és az elektrolitokat a szervezetünkből, amiben a normál hétköznapi étrend is segíthet.

Tipp: Amennyivel kevesebb a testsúlyunk, annyi liter folyadékot izzadtunk ki az edzés folyamán, ezt a nap hátralevő részében mindenképp pótoljuk másfélszeresen. Ha többet mutat a mérleg, akkor valószínű, hogy túl sok folyadékot ittunk edzés közben.

Egészségünk megóvásához a testmozgás előtt- közben- után elfogyasztott mennyiségen kívül napi 2- 3 liter folyadékra van szüksége szervezetünknek. Ezért nem túlzás a megállapítás, hogy a VÍZ az első számú, legfontosabb élelmiszerünk. Minősége és elfogyasztott mennyisége alapvetően befolyásolja életünket. 

Tipp: Ha tusolás előtt iszol egy pohár vizet, azzal segítesz a szervezetnek a vérnyomás csökkentésében. 

A víz hiányára sokkal érzékenyebben reagál a szervezet, mint bármely szilárd étel megvonására. Étel nélkül néhány hétig, akár 50 napig is képes életben maradni az ember, a víz megvonása azonban már 4-5 nap – nagyon jó egészségi állapot esetén egy hét – alatt végzetessé válhat.

Írjon nekünk

Előrendelés

A fitness-index.hu sütiket használ a weboldal működtetése, használatának megkönnyítése, a weboldalon végzett tevékenység nyomon követése és releváns ajánlatok megjelenítése érdekében.