GY.I.K.
					 Hogyan rendlhetek a honlapjukon? 
							
			
			
		
						
				A fitness-index.hu webáruházból egyszerűen, regisztráció nélkül vásárolhat. Azokat a termékeket, melyek raktárkészleten vannak, azonnal megrendelheti. Azokat a termékeket, melyekből pillanatnyilag nincs raktárkészlet, azokat előrendelheti és jelezzük, amint rendelhető státuszba kerülnek a termékek.
Amennyiben, a termék kiválasztásához, a megrendelés feladásához segítségre van szüksége, illetve olyan terméket keres, melyet honlapunkon nem tüntettünk fel, kérjük lépjen kapcsolatba munkatársainkkal emailen keresztül: [email protected] vagy telefonon: +36 1 267 4921, +36 1 318 7159
					 Hol tudom kipróbálni a kiválasztott terméket? 
							
			
			
		
						
				Bizonyos termékeket megtekinthet és kipróbálhat szaküzleteinkben. Amennyiben egy termék megtekinthető valamelyik szaküzletünkben, abban az esetben a termék oldalán feltüntetett címen kipróbálhatja a fitneszgépet.
					 Hogyan tudom kifizetni a megrendelt terméket? 
							
			
			
		
						
				A megrendelt termékek vételárának kifizetése a következő képen történhet:
Utánvéttel a futárnak készpénzben vagy bankkártyával.
Banki utalással az áru átvételét megelőzően. Amennyiben ezt a fizetési módot jelöli meg.
Bankkártyával a weboldalon a rendelés leadáskor.
					 Milyen módon juthatok a megrendelt termékhez? 
							
			
			
		
						
				Az webáruházunkban vásárolt termékek házhozszállítását futárszolgálat végzi. Ez a szállítási mód 50.000 Ft rendelési érték felett az Ön számára ingyenes. Az 50.000 Ft alatti rendelés esetén a házhozszállítás díja 2.990 Ft
A futárszolgálat munkanapokon 8:00-16:00 között saját ütemezése szerint végzi a megrendelt termékek kézbesítését. Futárszolgálat nem vállal egyeztetett időpontra történő szállítást, illetve a termék ingatlanon belüli mozgatását.
A megrendelt termék személyes átvételére raktárunkban van lehetőség.
					 Megkaphatom a terméket összeszerelt állapotban? 
							
			
			
		
						
				A termékeket dobozban, nem összeszerelt állapotban adjuk át Önnek. Kollégáink vállalják a fitneszgépek összeszerelését összeszerelési díj ellenében. Az összeszerelési díjakról érdeklődjön kollégáinknál: +36 1 267 4921, +36 1 318 7159
Internetes kártyás fizetés GY.I.K.
Kártyaelfogadás
					 Milyen típusú kártyákkal lehet fizetni? 
							
			
			
		
						
				A VISA és a Mastercard dombornyomott kártyáival, ill. egyes VISA Electron, V Pay kártyákkal. A VISA Electron kártyák interneten történő használatának lehetősége a kártyát kibocsátó banktól függ. A CIB által kibocsátott VISA Electron típusú bankkártya használható interneten történő vásárlásra.
					 Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre? 
							
			
			
		
						
				Minden olyan VISA és Mastercard/Maestro kártyával, mely internetes fizetésre a kártyakibocsátó bank által engedélyeztetve lettek, valamint a kifejezetten internetes használatra hivatott webkártyák.
					 Lehet-e vásárlókártyákkal fizetni? 
							
			
			
		
						
				Hűségpontokat tartalmazó, kereskedők/szolgáltatók által kibocsátott pontgyűjtő kártyákkal nem lehet interneten fizetni.
					 Lehet-e co-branded kártyákkal fizetni? 
							
			
			
		
						
				Bármilyen olyan co-branded kártyával lehetséges fizetni, mely internetes fizetésre alkalmas MasterCard vagy VISA alapú kártya.
Fizetés folyamata
					 Hogyan működik az online fizetés banki háttérfolyamata? 
							
			
			
		
						
				A vásárló a kereskedő/szolgáltató internetes oldalán a bankkártyás fizetési mód választását követően a fizetést kezdeményezi, melynek eredményeként átkerül a Bank biztonságos kommunikációs csatornával ellátott fizetőoldalára. A fizetéshez szükséges megadni kártyaszámát, lejárati idejét, és a kártya hátoldalának aláíráscsíkján található 3 jegyű érvényesítési kódot. A tranzakciót Ön indítja el, ettől kezdve a kártya valós idejű engedélyezésen megy keresztül, melynek keretében a kártyaadatok eredetisége-, fedezet-, vásárlási limit kerül ellenőrzésre. Amennyiben a tranzakció folytatásához minden adat megfelel, a fizetendő összeget számlavezető (kártyakibocsátó) bankja zárolja a kártyáján. Az összeg számlán történő terhelése (levonása) számlavezető banktól függően néhány napon belül következik be.
					 Miben különbözik az internetes kártyás vásárlás a hagyományostól? 
							
			
			
		
						
				Megkülönböztetünk kártya jelenlétével történő (Card Present) és kártya jelenléte nélküli (Card not Present) tranzakciókat. A Card Present tranzakció POS terminál eszköz segítségével történik. A kártya lehúzását és a PIN kód beütését követően a terminál kapcsolatba lép a kártyabirtokos bankjával, az engedélyező központon keresztül, és a kártya típusától, illetve a kártya kibocsátójától függően a VISA vagy MasterCard hálózaton keresztül. Itt megtörténik az érvényesség és fedezetvizsgálat (authorizáció). Az előbbi útvonalon visszafelé haladva a POS terminál (illetve a kereskedő) megkapja a jóváhagyást vagy elutasítást. A vásárló aláírja a bizonylatot. A Card not Present olyan tranzakció, melynek lebonyolításakor a bankkártya fizikailag nincs jelen. Ide tartoznak a levélben, telefonon, illetve az elektronikus úton (internet) lebonyolított tranzakciók, amelyek esetében a vásárló (kártyabirtokos) a tranzakciót biztonságos (256 bites titkosítású) fizetőoldalon bekért kártyaadatok megadásával indítja. A sikeres tranzakcióról Ön kap ún. engedélyszámot, mely megegyezik a papír alapú bizonylaton található számmal.
					 Mit jelent a foglalás? 
							
			
			
		
						
				A tranzakciót a bank tudomására jutásakor azonnal foglalás (zárolás) követi, hiszen a tényleges terheléshez előbb a hivatalos adatoknak be kell érkezniük, mely néhány napot igénybe vesz és az alatt a vásárolt összeg újra elkölthető lenne. Ezért a foglalással a levásárolt vagy felvett pénzt elkülönítik, foglalás alá teszik. A foglalt összeg hozzátartozik a számlaegyenleghez, azaz jár rá kamat, de még egyszer nem költhető el. A foglalás biztosítja azon tranzakciók visszautasítását, melyre már nincs fedezet, noha a számlaegyenleg erre elvben még lehetőséget nyújtana.
Sikertelen fizetések és teendők
					 Milyen esetben lehet sikertelen egy tranzakció? 
							
			
			
		
						
				Általában a kártyát kibocsátó bank (tehát ahol az ügyfél a kártyát kapta) által el nem fogadott fizetési megbízás; de bankkártya használat esetében ez lehet olyan okból is, hogy távközlési vagy informatikai hiba miatt az engedélykérés nem jut el a kártyát kibocsátó bankhoz.
					 Kártya jellegű hiba 
							
			
			
		
						
				- A kártya nem alkalmas internetes fizetésre.
- A kártya internetes használata számlavezető bank által tiltott.
- A kártyahasználat tiltott.
- A kártyaadatok (kártyaszám, lejárat, aláíráscsíkon szereplő kód) hibásan lettek megadva.
- A kártya lejárt.
					 Számla jellegű hiba 
							
			
			
		
						
				- Nincs fedezet a tranzakció végrehajtásához.
- A tranzakció összege meghaladja a kártya vásárlási limitét.
					 Kapcsolati jellegű hiba 
							
			
			
		
						
				- A tranzakció során valószínűleg megszakadt a vonal. Kérjük, próbálja meg újra.
- A tranzakció időtúllépés miatt sikertelen volt. Kérjük, próbálja meg újra.
					 Technikai jellegű hiba 
							
			
			
		
						
				- Amennyiben a fizetőoldalról nem tért vissza a kereskedő/szolgáltató oldalára, a tranzakció sikertelen.
- Amennyiben a fizetőoldalról visszatért, de a böngésző “back”, “reload” illetve “refresh” segítségével visszatér a fizetőoldalra, tranzakcióját a rendszer biztonsági okokból automatikusan visszautasítja.
					 Mi a teendő a fizetési procedúra sikertelensége esetén? 
							
			
			
		
						
				A tranzakcióról minden esetben generálódik egy tranzakcióazonosító, melyet javaslunk feljegyezni. Amennyiben a fizetési kísérlet során tranzakció banki oldalról visszautasításra kerül, kérjük vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.
					    Miért a számlavezető bankkal kell felvenni a kapcsolatot a fizetés sikertelensége esetén? 
							
			
			
		
						
				A kártyaellenőrzés során a számlavezető (kártyakibocsátó) bank értesíti az összeget beszedő kereskedő (elfogadó) bankjának, hogy a tranzakció elvégezhető-e. Más bank ügyfelének az elfogadó bank nem adhat ki bizalmas információkat, arra csak a kártyabirtokost azonosító banknak van joga.
					 Mit jelent az, ha bankomtól azonban SMS kaptam az összeg foglalásáról/zárolásáról, azonban a kereskedő/szolgáltató azt jelzi, hogy sikertelen volt a fizetés? 
							
			
			
		
						
				Ez a jelenség olyan esetben fordulhat elő, ha a kártya ellenőrzése megtörtént a fizetőoldalon, azonban Ön nem tért vissza kereskedő/szolgáltató internetes oldalára. A tranzakció ebben az esetben befejezetlennek, így automatikusan sikertelennek minősül. Ilyen esetben az összeg nem kerül terhelésre kártyáján, a foglalás feloldásra kerül.
Biztonság
					 Mit jelent a VeriSign és a 256 bites titkosítású TLS kommunikációs csatorna? 
							
			
			
		
						
				A TLS, a Transport Layer Security elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Bankunk rendelkezik egy 256 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a CIB Bank-nak a 256 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítjuk a TLS alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngésző program a TLS segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.
					 A fizetés után figyelmeztetett a böngészőm, hogy elhagyom a biztonsági zónát. A fizetésem biztonsága így garantált? 
							
			
			
		
						
				Teljes mértékben igen. A fizetés folyamata 256-bites titkosított kommunikációs csatornán folyik, így teljesen biztonságos. A tranzakciót követően Ön a kereskedő honlapjára jut vissza, amennyiben a kereskedő oldala nem titkosított, a böngészője figyelmezteti, hogy a titkosított csatornát elhagyta. Ez nem jelent veszélyt a fizetés biztonságát illetően.
					 Mit jelent a CVC2/CVV2 kód? 
							
			
			
		
						
				A MasterCard esetében az ún Card Verification Code, a Visa esetében az ún. Card Verification Value egy olyan, a bankkártya mágnescsíkján kódolt numerikus érték, melynek segítségével megállapítható egy kártya valódisága. Az ún. CVC2 kódot, mely az Mastercard/Maestro kártyák hátoldalán található számsor utolsó három számjegyében szerepel, az internetes vásárlások során kell megadni.
					 Mit jelent a Verified by Visa? 
							
			
			
		
						
				A Verified by Visa rendszerben regisztrált Visa kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Visa kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Verified by Visa rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.
					 Mit jelent a Mastercard SecureCode? 
							
			
			
		
						
				A Mastercard SecureCode rendszerben regisztrált Mastercard/Maestro kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Mastercard/Maestro kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Mastercard SecureCode rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.
					 Mit jelent a UCAF kód? 
							
			
			
		
						
				MasterCard/Maestro kártyák esetén az Ön kártyakibocsátó bankjától esetlegesen kapott egyedi kód. Ha nem kapott ilyet, hagyja üresen a mezőt.
 
								 
								 
								 
															 Tel:
 Tel:
 
															