Mell

Mell izomcsoportok fejlesztése

A mellkas izomzatát lényegében szinte teljes egészében a Pectoralis major, azaz a fő mellizom adja. A mellizmoknak leginkább a nyomó és tárogató mozdulatok során van szerepe elsősorban, valamint olyankor, amikor felülről lefelé húzzuk a karunkat nagy erővel.

A mellkas középső részén függőlegesen húzódik a Pectoralis minor, azaz a kis mellizom. Ez a fő mellizom alatt húzódik és segíti annak munkáját a különböző nyomó és az áthúzó mozdulatok során. Feladata emellett még a bordák megemelése, valamint a vállak előre és lefelé húzása, ugyanakkor stabilizálja a lapockát, amivel még tovább támogatja a nagy mellizom munkáját.

Ha a mellizom minden adottságát ki akarjuk aknázni, akkor legyen az edzésünkben ferdepados és vízszintes fekvenyomó pados gyakorlat, tárogató gyakorlat és áthúzó gyakorlat. Ezeken belül, hogy kézi súlyzós, vagy lapsúlyos gépes, esetleg szabadsúlyos, már mind részletkérdés. A lényeg az, hogy a mellizmot minden irányból mozgassuk meg azért, hogy megfelelően tudjon fejlődni.

Tipp

A mellizmok erősítéséhez leginkább alkalmas gépek a fekve nyomó padok, a szabad- és lapsúlyos melltől nyomó gépek és fitnesz centerek, vagy az egykezes súlyzók használata állítható padon. Kardió gépek közül a leghatékonyabb mellizom erősítők az elliptikus gépek.

További izomcsoportok

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban