Láb

Láb izomcsoportok fejlesztése

A comb izmai testünk legnagyobb izomcsoportját adják, épp ezért alaposan és rendszeresen meg kell edzenünk, ha eredményeket szeretnénk felmutatni. Pár sorozat lábnyújtás és lábhajlítás bemelegítésnek elég ugyan, de teljes körű edzés gyanánt igencsak kevés. Ezt az edzést nem lehet megkerülni, ha egy picit is komolyan vesszük a mozgást. A nagy súlyokkal, alacsony ismétlésszámmal végzett guggolás erőssé teszi a lábakat, viszont rendszeres és kimerítő kardió edzéssel is meg kell támogatnunk az edzést ahhoz, hogy lábunk izmai erősek, formásak és rugalmasak legyenek. A láb izmainak erősítése céljából a guggolás vagy a lábtolás első helyen szerepel. Szintén nagyon fontos gyakorlatok a combfeszítés, a combhajlítás, valamint combjaink közelítése- és távolítása az erre alkalmas eszközökön.

Lábunk további fő izomcsoportjai a lábszáron találhatók, ezek együttesen alkotják a vádli izmait. A vádli egy igen nehezen alakítható izomcsoport, nagymértékben befolyásolja formáját a magunkban hordozott genetikai kód.

A vádli izmai három fő részből állnak. A legnagyobb részt az teszi ki, amelyik a lábfejet feszíti, ez pedig a kétfejű lábikra izom. Ez gyakorlatilag a láb hátulján látható izom, amely a térdünktől egészen a bokánkig húzódik. A kétfejű lábikra lehet fent vagy lent tapadó változat, ez egyéntől függ. A magasan tapadónál az izom rövidebb, míg az alacsonyan tapadónál hosszabb. Ez genetikai adottság, nem lehet megváltoztatni és sajnos a rövidebb izommal rendelkezőknek jóval nehezebb fejleszteni a vádlit. A vádli másik része a gázlóizom, amely a kétfejű lábikra alól indul. A harmadik rész egy egészen kicsi izom, szinte teljes hosszában a kétfejű lábikra alatt halad és az Achilles ínban végződik, ez az izom azonban érdekes módon nincs mindenkinél kialakulva.

Általános beidegződés, hogy a vádlit minden nap kell edzeni, azonban ez a mai tudásunk szerint túledzéshez vezethet, ami tudvalevően gátolja a fejlődést. A vádli edzése lehetőség szerint heti egyszer vagy kétszer történjen, az edzések elején. Minden vádli edzésen három gyakorlatot végezzünk, amiből két gyakorlat egyenes lábbal, a harmadik pedig hajlított térddel történjen a maximális eredmény elérése érdekében. Minden gyakorlatból három sorozatra van szükség, valamint felváltva alkalmazzunk alacsony és magas ismétlésszámokat is.

Tipp

A lábak erősítéséhez leginkább alkalmas gépek a guggoló- és lábtoló gépek, a combközelítő- és távolító gépek, a vádli gépek, a combfeszítő- és hajlító gépek, valamint a különböző guggoló keretek. Kardió gépek közül a leghatékonyabb láberősítők a futópadok, a szobakerékpárok, a Spinning vagy speed kerékpárok, a lépcsőző gépek, valamint az elliptikus gépek és az evezőpadok. Tehát gyakorlatilag valamennyi kardió gép jó szolgálatot tehet, amennyiben a lábak erősítése a fő cél. A speciális vádli gépek alkalmazása mellett a vádli izmai szépen formálhatók és erősíthetők szobakerékpározással, lépcsőző gép vagy elliptikus gép rendszeres használatával is.

További izomcsoportok

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban