Zsírégetés

Minden zsírégető program alapja az, hogy annyi kalóriát égessünk el, amennyit csak lehetséges, és közben őrizzük meg, vagy akár növeljük is a zsírmentes izomtömegünket - ami elsődlegesen égeti a kalóriát.

Függetlenül attól, hogy mennyi kalóriát égetünk el edzés közben, felléphet az az általános probléma, hogy izmot is veszítünk - így összességében kevesebb energiát égetünk el. Úgy kell tehát zsírt égetni, hogy az izmok megmaradjanak.

Hogyan kezdjük? A tipikus programok egy túlsúlyos személy számára általában ezernyi ismétlést tartalmaznak. A hatásosabb programok az izmokat célzottan edzik meg, a sorozatok hosszának és a pihenőidőknek a változtatásával pedig ugyanazt a szív- és érrendszeri, valamint anyagcseregyorsító hatást érik el.

A fogyni vágyó emberek többségére jellemző a strukturális gyengeség, vagyis a saját testük mozgatásához is hiányzik a képességük, nem csak az oxigén szállításához. Először tehát olyan programmal érdemes kezdeni, mely az erőt és stabilitást fejlszti. Tisztán a kardio rendszert megcélozni olyan volna, mintha egy új motort akarnánk tenni egy olyan kocsiba, melynek defektes a gumija. A kocsi teljesítményét először egy kerékcserével tudjuk növelni.

Alapvetően szükséges egy jó táplálkozási program. Elvégre el kell érni a kalóriahiányt egy megfelelő edzés-táplálkozás kombinációval. A zsírégetésnek ez a kulcsa: hogyan tudjuk a testünket rákényszeríteni, hogy annyi kalóriát emésszen fel, amennyit csak lehetséges, és égesse azokat az edzések között is. Annyi munkát követeljünk meg a testünktől, amennyit csak bír - és tartsuk fenn ezt a kalóriaégetést ameddig csak lehet (az edzés utáni többletoxigén-fogyasztás és a tiszta izomtömeg növelésén keresztül például).

Testünk kalóriaégetésének egyetlen oka, hogy az izomszövetek dolgoznak. Nem igazán számít, hogy milyen aktív tevékenységet folytatunk, az izommunka szükséglete határozza meg a kalóriaégetést. Ennek tudatában kell hozzákezdenünk a munkához.

A zsírégetés szempontjából a magas intenzitású munka a jobb. Az aerob edzés természeténél fogva alacsonyabb intenzitású. Egy idő után a testünk megszokja, és kevesebb kalóriát éget, mint korábban ugyanannyi idő alatt. Növelnünk kell tehát az intenzitást, bármennyire is az a túlértékelt és túlhangsúlyozott nézet manapság, hogy az aerob munka a legjobb zsírégető.

Ha az arany középutat választjuk, akkor a súlyzós és aerob edzést egyaránt alkalmazzuk a cél érdekében!

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban