A zsír csökkentésének helyes módszere

Az izomépítést szolgáló étrend olyan mértékben építi le a zsírszövetet (amely például a vörös húsfélékből, tojássárgájától alakul ki), amilyen mértékben csak lehetséges. A fehérjék mennyiségét magas szinten kell tartanunk, hogy a zsírszövet leépülésével egyidejűleg az izmok további növekedését biztosítani tudjuk. Az étrend maradék része - a folyamatos energiaellátás fenntartására - összetett szénhidrátokból álljon, a rostok számára pedig friss zöldségféléket fogyasszunk.

Egy példa a követendő étrendre (konkrét megnevezés nélkül a táplálékkiegészítőkkel együtt):

1. Délelőtti étkezés
- fél csésze korpás gabonatermék, sovány tejjel
- egy egész tojás, további négy tojásnak csak a fehérje
- multivitamin készítmény
- aminosav-készítmény
- egy szem zsírégető tabletta
- egy pohár víz

2. Ebéd
- fél csirkemell, bőr nélkül
- hajában sült burgonya, vagy egy csésze rizs (vaj, olaj nélkül)
- víz

3. Kora esti étkezés
- negyed kiló sovány marhahús
- nagy adag saláta (olaj nélkül)
- 5 aminosav-kapszula
- egy szem zsírégető tabletta
- víz

4. Vacsora
- 20-30 dkg roston sült hal
- egy szem zsírégető tabletta
- víz

Fogyasszunk sok vizet, az egyes étkezések között is. A víz tisztítja a szervezetet és segít kiüríteni azokat a nitrogéntartalmú salakanyagokat, amelyek a nagymértékű fehérjefogyasztás miatt keletkeznek. A vízivás a szó szoros értelmében csökkenti azt a fajta vízvisszatartást, amely károsan hat a definiáltságra.

Szerdánként iktassunk be egy rendkívüli étkezést, amely összetett szénhidrátokból (rizs, tészta, jamgyökér, burgonya, gabonafélék) áll. A vasárnap legyen magas kalóriatartalmú nap, amikor felkeléstől este 10-ig annyit lehet enni, amennyit akarunk. A magas kalóriabevitel és a hét közepén bevitt szénhidrátmennyiség megakadályozza a vércukorszint csökkenését, amely éhségérzetet és alacsony energiaszintet okoz. Hozzájárul továbbá annak megelőzéséhez, hogy a szervezet anyagcseréje - az alacsony kalóriabevitelhez való alkalmazkodásként - lelassuljon, és ezáltal zsír rakódjék le.

A zsírok égetési folyamatát azzal gyorsíthatjuk, hogy hetente 3-5 alkalommal 30 perces aerob jellegű edzést végzünk. Erre ajánljuk a szobakerékpárt vagy azelliptikus gépeket, amelyek az ízületeket kímélő megoldást jelentenek a kocogás helyett.

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban