Vércsoport szerinti étrend III.

A vércsoport szerinti táplálkozás harmadik, egyben záró fejezetében a B és az AB vércsoportúak számára szeretnénk néhány tanácsot közzétenni.

B vércsoport

A B vércsoportúakra vonatkozóan különösen igaz az az általános érvényű megállapítás, hogy ajánlatos az energiaszintet egyenletes szinten tartani. Ez azt jelenti, hogy a vércukorszint stabilizásálásra kell törekedni, kerülve a nagyarányú inzulin-kiválasztást. Törekedni kell a metabolizmus, az anyagcserefolyamatok kiegyensúlyozottságára, a vércukorszint ingadozása, hirtelen süllyedése ugyanis a B vércsoportúaknál fokozott fáradtságérzetet, levertséget vált ki.

Húsok
A csirkehús a pulykával ellentétben kerülendő, viszont a halfogyasztás ajánlott; a tengeri halak pedig kimondottan hasznosak "B-vérűek" számára. A disznó, a kacsa, a liba kifejezetten kerülendő.

Tejtermékeket és tojást egész nyugodtan ehetnek e vércsoport képviselői.

Olajok és zsírok

A jobb emésztés és a kiegyensúlyozottabb energiaellátás érdekében a B vércsoportúak számára is javasolt az olivaolaj fogyasztása, ellentétben a kukoricaolajjal és egyéb kukoricából előállított készítménnyel, mint például a kukoricapehely, kukoricaliszt és a kukoricából készült sütemények.

Ami a zöldségeket és gyümölcsöket illeti, csupán a paradicsom étrendből való kizárása ajánlott, mert ennél a vércsoportnál gyomorpanaszokat okozhat. A gyümölcsök közül az ananász okozhat kellemetlen, felfúvódással járó tüneteket az arra hajlamosaknak, egyébként minden gyümölcs -legyen az mérsékelt övi vagy trópusi - fogyasztása jótékony.

AB vércsoport

Húsok
Erre a vércsoportra jellemző, hogy a szervezet sajnos nem termel elegendő gyomorsavat, így az állati eredetű fehérjék emésztése nem zökkenőmentes. A vér koleszterinszintje könnyen felszökhet, így ebben az esetben is, mint általában, a mediterrán diéta egyik fő jellegzetessége, az olivaolaj határozottan ajánlott, mert a vérkép e kedvezőtlen irányba történő kimozdulását az egészséges irányba terelni képes. Kerülendőek ezért a vörös húsok; a fehér húsok viszont káros következmények nélkül részei lehetnek az étrendnek.

Tejtermékek, tojás
E vércsoport képviselőire a tejtermékek jótékony hatással vannak, különösen az erjesztett készítmények. A tojás és a belőle készült ételek pedig kiváló, könnyen emészthető fehérjeforrások az AB vércsoportúak számára.

Gabona- és kenyérfélék 
Fogyasztásuk általánosságban javasolt, előnyösebb azonban a búzából készült termékekkel szemben a rizslisztet vagy szójalisztet választani, mert a búza - jóllehet jótékony hatású - könnyen többletsúlyt hoz az AB vércsoportú ember számára.

Zöldségek, gyümölcsök
A zöldségfogyasztás minden korlátozás nélkül ajánlott e kategóriába tartozó, érrendszeri megbetegedésekre hajlamos embernek. Némi szelektálásra a gyümölcsöstál közelében kellene csak sort keríteni, a lúgosabb jellegűek (szőlő, szilva, málna) tudniillik segítenek egyensúlyt teremteni a gabonafélék okozta, izomszövetekben tapasztalható savtúlsúllyal szemben.

A dinnye hasonlóan kedvező táplálék az AB vércsoporttal rendelkező számára, és igen jótékony naponta egy pohár vörösbor, ami erősíti szervetet, a szívet és az érrendszert.

 

 

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban