Taposógép? Elliptikus gép?

Melyiket válasszam és mire figyeljek a kiválasztás során?

Hasonló kérdéseket már  felvetettünk szobakerékpár és futópad viszonylatában, nézzük most meg a kardio-lehetőségek további válfajait. Ha valamilyen okból a konditermi edzés helyett inkább az otthoni megoldásokat részesítjük előnyben, akkor a minimálisan beszerzendő néhány súlyzó mellé mindenképpen gondolkodnunk kell valamilyen kardio-berendezés megvásárlásán. Bizony a széles kínálat, a kiterjedt skálán mozgó minőségi különbségek nem könnyítik meg a dolgunkat. Egyre többen vagyunk, akik szemmel látható helyen, bármikor használatra készen tartjuk a kedvenc taposógépet vagy ellipticalt, ilyenkor esztétikai szempontok is előtérbe kerülnek.

Mire figyeljünk a lépcsőzőgép kiválasztásánál?
A taposógépen történő edzés ideális fizikai kondíciójának javítására, illetve súlyleadás céljára is. Javítja a szív és keringési rendszer működését, megnövelve az oxigénfelvevő kapacitást.

lépcsőzőgépen végzett intenzív mozgás zálogai: állítható hidraulika és független pedálszerkezet. Egyrészt ezekre érdemes odafigyelnünk a választásnál, másrészt a tárolhatóságra: egyes lépcsőzőgépek az erős, mégis könnyen összecsukható vázszerkezet következtében használaton kívül kis helyen is elférnek. A speciálisan kialakított kapaszkodó lehetővé teszi a láb izmainak teljeskörű átmozgatását.

Lépcsőzőgépeink különösen erős, nagy teherbírású svéd acélból készültek, melyet több helyen nagy kopásállóságú és könnyen tisztítható ABS műanyagokkal borítottak.

Ha fontosnak tartja, hogy a taposógép függetlenített pedálszerkezettel rendelkezzen, és ön mindkét lábával dolgozhasson egyidejűleg, akkor feltétlenül a Robust gépeket ajánljuk. Az ezekkel való lépcsőzés hatékonyan tónusosítja és erősíti a feneket, a combot és a vádlit.

Végezetül még néhány tényező, amelyekre érdemes figyelmet fordítani a vásárlásnál: megfelelő lépéstávolság, szabályozható terhelés, lépésszám mérése, pulzus és elégetett kalória mérése.

Mire figyeljünk az elliptikus gép kiválasztásánál?

Először is milyen érvek szólnap az ellipticalok mellett? Lágy mozdulatsor, mely ugyanakkor erőteljes zsírégető hatást biztosít. Kíméli az ízületeket, ám elegendő terhelést jelent ahhoz, hogy az egyik legkiválóbb aerob tevékenységnek minősüljön. Az elliptikus gépek hatékonyan fejlesztik a test összes izomcsoportját és javítják az állóképességet. Az egyenletes és sima elliptikus mozgás egyszerre edzi a lábakat illetve a felsőtestet, gyorsan a kívánt szintre emeli a pulzust anélkül, hogy terhelné az ízületeket.

A választásnál fontos, hogy erős és tartós, illetve ergonómikus edzéspozíciót biztosító vázszerkezettel rendelkezzen a modell, mely biztonságossá és hatékonnyá teszi az edzést. A Tunturi ellipticalok pontosan ilyenek. Kínálatunk ergométereket is tartalmaz a legigényesebb felhasználók számára.

Szintén lényeges szempont a lendkerék tömege. Általános érvényű szabály, hogy minél nehezebb az elliptical lendkereke, annál egyenletesebb és ízületkímélőbb az egész mozgás. De nemcsak a lendkerék nagysága fontos, hanem a hozzá kapcsolódó mozgó alkatrészek tömege is hatással van az elliptikus gépek hajtásának egyenletességére, ezért a gyártók újabban nem a lendkerék, hanem az elliptikus gép lendítőtömegét adják meg. Ugyanakkor a pontossághoz hozzátartozik, hogy a lendkerék meghajtásának áttételi aránya szintén fontos tényezőként befolyásolja a gördülés, mozgás egyenletességét.

Az újabban egyre nagyobb tért hódító fronthajtásos elliptikus gépek abban különböznek a hagyományos, hátsó meghajtású ellipticaloktól, hogy a mozgás ezeken a gépeken inkább a sífutásra emlékeztet. A fronthajtásos elliptikus gépek még kevésbé terhelik a térdízületeket, mivel használat közben a mozgás az ellipticalon majdnem vízszintes pályájú.

Végezetül ne feledjük el a programválasztási lehetőségeket feltérképezni, hogy hosszú távon hatékony és tartalmában megújuló edzéseket végezhessünk anélkül, hogy unalomba fulladna a kísérlet.

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban