Tápláld immunrendszeredet!

És ez nem csak a mostani, őszi időszakra vonatkozik. A maximális teljesítőképesség megkívánja a maximális értékű táplálkozást. A kemény edzés drága árat követel a szervezettől a tápanyagokat illetően, ami azt jelenti, hogy az egészséghez szükséges tápanyagok hiánya miatt igen hamar "beadhatjuk a kulcsot". Ilyen módon a testépítők, akik túl sok és rendszeres edzéssel terhelik szervezetüket, akaratukon kívül fogékonyabbá válhatnak olyan betegségek iránt, melyek kritikusan befolyásolhatják az edzések sima menetét.

Olyan ételekre van szükségünk, melyek tápanyagokban, vitaminokban, ásványi anyagokban és rostokban gazdagok, de kevés kalóriát és zsírt tartalmaznak. Ha valaki főként sötétzöld és narancssárga zöldféléket, valamint gyümölcsöket, őröletlen gabonaféléket, hüvelyeseket, alacsony zsírtartalmú tejtermékeket fogyaszt, az könnyebben össze tudja hangolni kalóriabevitelét a szükséglettel, ugyanakkor a szervezete számára maximális mennyiségű tápanyagot tud biztosítani. Táplálkozási szakemberek azt javasolják, hogy legalább öt napon át fogyasszunk gyümölcsöt és zöldséget, emellett hat, vagy ennél is több napon át magvakat és hüvelyeseket. A kemény edzés fokozottabb táplálkozást tehet szükségessé, ezért ha korog a gyomrunk, ne fogjuk vissza magunkat, de nem mindegy, mit viszünk be!

A bostoni Tufts Egyetem USA Humán TáplálkozáskutatóKözpontjában végzett vizsgálatok azt sejtetik, hogy a tápanyagban gazdag étrend lassítja az immunrendszer öregedéssel kapcsolatos természetes hanyatlását. Ez nem a táplálékkiegészítők óriási adagokban való fogyasztását jelenti!

Az is bebizonyosodott, hogy a nagymértékű halfogyasztás, az Omega-3 olajsavtartalom nemcsak a trigliceridek alacsony szinten tartásában és ezzel a vérrögképződés veszélyének csökkentésében segít, hanem egyben javítja az immunrendszer működését is.

Az ellenálló képességet fokozó étrendnek nagy mennyiségű rostot is tartalmaznia kell. A friss gyümölcsök, zöldségfélék, hüvlyesek és gabonafélék mindenfajta rostot biztosítanak. A zabpehely, a rizskorpa hatása kiegészíti az alacsony zsírtartalmú diétát.

Érdemes kipróbálni a psylliumot. Ez főleg Indiában termesztett magféleség, mely oldható rostokat tartalmaz. Kimutatták, hogy a bélbetegségek kezelésére alkalmazott psyllium napi 3 kávéskanál adagban mintegy 8%-kal csökkenti az LDL-koleszterin szintjét.

A rizskorpa oldható rosttartalma fele a zabpehelyének. Hatékonysága inkább a benne található olajnak köszönhető, mely gátolja a koleszterin felszívódását és májba való bejutását.

Persze egyedül a rizskorpától senki ne várja a koleszterinszint csökkenését. Táplálkozásunknak teljesértékűnek kell lenni ahhoz, hogy az előttünk álló fizikai terheket még sok-sok évig erőben és egészségben elviseljük.

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban