Szobakerékpárok

Az otthoni edzésformák közül még mindig a szobakerékpározás vezet. Bár a kardiogépek különbözőek, hatásukban mégis hasonlóak. Lehetővé teszik, hogy nagy izomcsoportjaink hosszú időn keresztül dinamikusan mozogjanak, s egyúttal gondoskodnak arról is, hogy anyagcserénk a nyugalmi érték 4–10-szeresére emelkedjen.

A szobakerékpár a kevésbé fitt, túlsúlyos, ízületi problémákkal küszködők számára ideális sportszer, ugyanakkor segítségével az igazán sportosak is kihajthatják magukat, bemelegítésnek kiváló. A legtöbb kerékpár használata egyszerű, az ülés és a kormány állítható dőlésszöge biztosítja a helyes testtartást. Három különböző rendszerű szobakerékpár kapható.

A legrégebbi közülük a klasszikus ülőkerékpár. Újabb az úgynevezett semibike, melynek nyerge mélyebben van, háttámlával szerelték fel, a pedálok pedig a test előtt helyezkednek el. Ez elsősorban az idősebbek, térd-, illetve csípőízület-, valamint hátproblémákban szenvedők számára kényelmes.

A szobakerékpárok harmadik változata kombinált kar- és lábmunkát tesz lehetővé. A hagyományos kormány helyett két mozgó karral van felszerelve, ezért nagyobb kalóriafelhasználást igényel, hiszen a karokat is dolgoztatja. Nem árt, ha tudjuk, magasabb a zajszintje a hagyományos szobakerékpárénál.

A kijelző mutatja az eltelt időt, a megtett távolságot, a sebességet, a pedálfordulatszámot és az átlagos kalóriafelhasználást. Egyes típusok kézi érzékelővel képesek mérni a pulzusszámot is. Az előre betáplált programokból mindenki kedve és kondíciója szerint válogathat.

A szobakerékpár kiválasztásakor legfontosabb szempont a fékmechanizmus. Nem ajánlott a szalagfékes modell. Ez, mihelyt elér egy bizonyos mértékű ellenállást, hirtelen terheli meg a térdízületet. Válasszunk inkább mágnesfékes, vagy elektromágneses fékrendszerű változatot! Ezek garantálják a folyamatos erőátvitelt a pedálokon keresztül.

Szobakerékpárjaink

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban