A szép vádli érdekében

A lábszár általában nem az a testrész, amire túl nagy hangsúlyt szoktunk helyezni, hiszen kívül esik a frekventált, problémás területeken. Pedig a láb formáját nagymértékben meghatározó izomcsoportok karbantartottságuk esetén igen elegáns megjelenést kölcsönöznek, akár a magassarkú cipőt viselő lábnak is. A vádlira hatni azonban nem könnyű feladat. Miután egész nap, minden egyes lépésnél igénybe vett testrészről van szó, a vádli izomrostjai nagyon tömörek, sűrűek, és nehezen reagálnak az edzésmunkára. Minden lépésünk egy-egy saját testsúlyunkkal tett ismétlésnek felel meg, ezért a saját súllyal végzett gyakorlatok -szökdelések, ugrások, kocogás - valószínűleg nem, vagy csak igen nehezen hozzák meg a kívánt változást. Érdemes tehát barátságot kötni a vádligépek legszimaptikusabbikával. Akár ülő, álló akár a "szamárgépet" választjuk, a legfontosabb, hogy megfelelő sebességgel és megfelelő súllyal hajtsuk végre a gyakorlatot.

Úgy válasszuk meg a súlyt, hogy 14-17 ismétlést tudjunk végrehajtani mintegy 12-15 sorozatban, mégpedig visszafogott, lassú iramban. Ez az izomcsoport, mint már említettük, hozzá van szokva a viszonylag gyors mozgáshoz, ahhoz, hogy egész testsúlyunkat mozgassa. Ezért arra kell törekednünk, hogy az ismétlések során végzett mozgás a kontraktív szakaszban - tehát az összehúzódás alatt - lassú legyen, legalább 4 másodpercig tartson, a megnyúlás pedig 2 másodperces legyen. Ügyeljünk arra, hogy a sorozatok közötti egyperces pihenőkben alaposan lazítsuk le a vádlinkat, ha szükséges, masszírozzuk meg, de mindenképpen nyújtsuk, hogy regenerálodását minél tökéletesebbé tegyük! Erre nagy szükség van, hisz a vádligépen végzett gyakorlatok csak akkor érik el a kívánt hatást, ha a fájdalomküszöbig hajszoljuk magunkat, legyen szó akár tömegnövelésről, akár karcsúsításról. Ha a lábszár tömegét túlzónak találjuk, a megmozgatott súlyt természetesen csökkenteni kell, az ismétlések számát érdemes 30-ra emelni, és hetente egyszer az elviselhetetlen, égő fájdalomig edzeni. Az égetést nem szabad heti egy alkalomnál többször alkalmazni, mert nagyon intenzív igénybevételt jelent. Ha pedig már megcsináltuk az aznapi adagunkat, gondos lazítással zárjuk a tornát, mert ezzel kiűzzük magunkból a gonoszt, és megelőzzük a másnapi izomlázat!

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban