Szép test, szép bőr

A bőrproblémák kezelésének első lépése nem külső változtatás, hanem belső, azaz táplálkozási szokásaink megváltoztatása. Bőrünk legfőbb ellenségei a szabad gyökök- helytelen táplálkozás vagy erős napsugárzás hatására keletkeznek -, melyek a simaságáért felelős kollagént is károsítják, ami szorosan összefügg a ráncok kialakulásával. A táplálkozás és az arcbőr színe között is van összefüggés. Léteznek bőrbarát, és a bőrnek kifejezetten ártó ételféleségek. A telített zsírsavakról- amelyből sok van a szalonnában vagy az ömlesztett sajtokban- tudjuk, hogy jelentős szerepük van az artériák eltömődésében, a szűkületek kialakulásában. Ezek a zsírok azokat a hajszálereket is eltömítik, amelyek a bőrsejtekhez szállítják a tápanyagokat. A sok cukor károsítja a kollagént is, így a bőr petyhüdt, rugalmatlan lesz, és barna foltok jelennek meg rajta. 
Vegyük sorba, melyek a legbőrbarátabb ételek-italok.

Sötétzöld leveles zöldségek
A spenót, a káposzta, a mangold gazdag antioxidánsokban és vasban is. Vashiány gyakrabban lép fel nőknél; ekkor gyakoriak a szem alatti sötét karikák. Ezek a zöldfélék sokat tartalmaznak a pattanást mulasztó cinkből is.

Olívaolaj
A sima, rugalmas bőr egyik titka, hogy hozzájutunk-e a megfelelő zsírokhoz. A száraz, hámló bőr legjobb gyógyszere az olívaolaj- naponta egy evőkanállal. Akkor is segít az olaj, ha a pórusok hajlamosak az eldugulásra, mert az olívában található esszenciális zsírsavak hatására sokkal kevesebb zsírt kell kiválasztani a pórusoknak, és könnyebbé válik a tisztulás.Víz
A vízhiányos bőr hamuszürke, és nincs tartása (tésztaszerű). A víz hatására a petyhüdt, fáradt bőr újjászülethet; a hidratált bőr sima és telt, a meglévő ráncok kevésbé feltűnőek. Napi nyolc pohár víz mindenképpen kell a szép bőrhöz, fizikai munkánál, sportoláskor pedig még több.

Brokkoli
Az egyik antioxidáns vitaminokban (A- és C-vitamin) leggazdagabb zöldségféle. Ezek a káros elváltozásoktól, így a daganatok kialakulásától is védik a bőrt. A C-vitamin rugalmassá teszi, s egyben ellenállóvá a kisebb sérülésekkel szemben. Az A-vitamin azzal, hogy növeli bőr különböző fertőzésekkel szembeni védekezőképességét, segíti a pattanásos bőr gyógyulását és a tünetek csökkenését.Málna, ribizli, áfonya 
A piros bogyós gyümölcsök gazdagon tartalmaznak olyan antioxidáns vegyületeket, melyek közismerten lassítják az öregedési folyamatokat.

Lazac
A halhúsban – általában a tengeri halakban – lévő omega-3 zsírsavak a bőrnek is jót tesznek, mert egyszerre segítik a száraz bőrt regenerálódni, és gyulladáscsökkentő hatásuk révén megszüntetik a pattanásokat is. Ezek a zsírsavak tökéletes ellenségei a kollagénromboló szabad gyököknek, így kisimítják az apró ráncokat. Hetente háromszor érdemes halételeket fogyasztani, de aki nem szereti a halat, szedjen halolajat tartalmazó táplálékkiegészítőt.Zabliszt, zabpehely
A zabkása, a zabkorpa, a korpás készítmények rostokat tartalmaznak, így eltávolítják, kisöprik a méreganyagokat a szervezetből, esélyt adva a makulátlan tiszta bőrhöz. Ezenfelül sok B-vitamint is tartalmaznak, mely segíti az új bőrsejtek növekedését.

Bőrünk ellenségei 
Alkohol
Hatására a bőr kipirul, mert a kapillárisok kitágulnak. Az alkohol okozta vízhiányt úgy pótolhatjuk, ha minden egyes pohár italra két pohár vizet is elfogyasztunk.Koffein
Vízhajtó hatású (a bőr víztartalma is csökken!). A sokadik kávé helyett igyunk egy pohár zöld teát, vagy a forralt vizet ízesítsük friss citromlével.

Telített zsírok
Legyakrabban disznóhúsban, vörös húsokban, jégkrémben, vajban fogyasztjuk, illetve a hidrogénezett zsírokban, így a chipsekben, kekszekben és margarinokban is. A telített zsírok felgyorsítják a szabad gyökök képződését, ezzel hozzájárulva a bőr korai öregedéséhez, gyulladásos folyamataihoz.

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban