Súlycsökkentéses sorozatok

Az ismétlések nagy illetve kis számával kapcsolatban számos elképzelés alakult ki. Alapvetően az az álláspont igaz, hogy komoly izomtömeget nagy súly alkalmazásával, 8-10 ismétlésből álló sorozatok segítségével lehet kialakítani. Ez az elmélet szépen be is válik a gyakorlatban, de van az éremnek másik oldala is. Az izomnak ahhoz, hogy finoman kidolgozott legyen, nagyszámú ismétlésre is szüksége van. Ennek érdekében próbáljuk meg alkalmazni az úgynevezett súlycsökkentéses sorozatokat.

3-4 nehéz sorozatot követően csökkentsük a súlyt 50%-kal! Ezzel párhuzamosan az ismétlések számát kétszerezzük meg, és alkalmazzuk - teherbírásunktól függően - akár kétszer is egymás után ezt a módszert. Vegyük példának a lábnyújtást! Végezzünk el 4 sorozatot 8-10 ismétléssel, pl. (ne szaladjon el velünk a ló, vegyünk egy közepesen nehéz súlyt) 50 km-mal, majd a negyedik sorozat végén sürgősen csökkentsük le a súlyt 25 kilóra, miközben az ismétlések száma megduplázódik (16-20 lesz). Alkalmazzunk szigorú formát, és minden egyes ismétlés tetőpontján álljunk meg rövid időre. Ezután ismét csökkentsük a súlyt, legyen most csak 15 kg, de immár 32-40 ismétléssel.

Elég fájdalmasan hangzik, ugye? Valóban az, de megéri a szenvedés. Ezt a módszert alkalmazhatjuk minden egyes testrésznél. A súlycsökkentéses sorozatok az erősebb, nagyobb és érettebb izomzat kialakítására kiválóan alkalmasak, emellett az izomzat minősége és redőzöttsége is minden addiginál jobban fejlődik.

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban