Scott-pad

A Scott-hajlítás a mozdulat alsó szakaszában dolgoztatja meg a bicepszet...

A Scott-pad Olyan, kis ülőkével rendelkező pad, amely a felkart 45 fokos szögben megtámasztja. Nevét Larry Scott-ról kapta, akinek ez a pad volt a kedvence.

A gyakorlatot a következőképpen végezzük: helyezkedjünk el a Scott-pad mögött kényelmesen (ehhez a gyakorlathoz célszerű, ha van edzőpartner a közelben, hogy segíthessen a súlyt elvenni a gyakorlat végén). Mindkét karral egyszerre emeljük fel a súlyt addig, míg az alkar a bicepszhez nem ér. Lassan engedjük vissza a súlyt, kihasználva a teljes mozgástartományt. A gyakorlatot egykezes súlyzókkal is végezhetjük, felváltva az egyik, majd a másik karral (edzőpartner hiányában így biztonságosabb).

Figyeljünk arra, hogy lassú, ívelt mozdulatokat hajtsunk végre a gyakorlatot. 10-12 ismétlést végezzünk, ez a ritmusos gyakorlatoknál jellemző szám.

Egy-egy széria hagyományos, Scott-pados bicepszgyakorlat után próbálkozzunk meg egy erős széria koncentrált bicepszgyakorlattal. Használjunk könnyebb súlyt, akkorát, ami lehetővé teszi, hogy teljes mértékben az izmainkra koncentráljunk. Ha kéznél van egy segítőtárs, használhatjuk a félmozdulatos ismétléses elvet, hogy még több vért pumpálhassunk a bicepsz csúcsába.

A Scott-pados munkára rengeteg variáció van. Sokan előnyben részesítik a csigás gép használatát, vagy bármilyen csigás megoldást azért, mert így a terhelés az alsó ponttól a felső csúcspontig viszonylag állandónak mondható. Ha szabadsúlyt használunk, akkor az alsó ponton nagyon nehéz az ellenállás, a bicepsz pedig igazán csak a középső ponton dolgozik, a felső pont pedig nagyon kis ellenállású. A csigás megoldás és a gép kombinációja mindössze annyiban tér el a hagyományos csigás megoldástól, hogy az alkar kap egy kontrollált mozgást, de az eredmény tulajdonképpen ugyanaz.

A Scott-pados hajlításnál rengeteg hibát lehet látni. Adott esetben be kell látnunk, hogy a kiválasztott súly meghaladja a képességeinket. Ám aki súlymániában szenved, az erre nem hajlandó. Az eredmény egy rendkívül "rövid" gyakorlat, ahol a teljes gyakorlatnak még csak a felét sem járja be az illető. Ennek következménye egy csúnya, rövid pukli a felkaron, hiszen nem teljes hosszában nyúlt meg az izom az edzések során. Ezért inkább teljes hosszában nyújtsuk meg az izmot, és zárásig préseljünk.

Miért ajánljuk a képen szereplő Scott-padokat?

A BH HiPower ülő Scott-padot a professzionális fitnesz legjobb szakemberei tervezték, intenzív használatra. A BH HiPower Strength Line minden darabja német technológia felhasználásával lett kifejlesztve és Európa egyik vezető formatervező cége öntötte formába. A BH HiPower ülő Scott-padnak minden alkatrésze úgy lett megtervezve és biomechanikailag tesztelve, hogy hosszú távon a lehető legjobb és legmegbízhatóbb teljesítményt nyújtsa maximális igénybevétel közben. Precíziós mechanizmusok, 4mm falvastagságú, rozsdamentes vázszerkezet, valamint optimalizált ergonómia és ergonómikus ülések, háttámlák, illetve védőborítások a tökéletes biztonság érdekében - csak néhány a BH HiPower Strength Line főbb ismérvei közül.

Az Elite-Fitness ülő Scott-padot innovatív és megbízható műszaki megoldások ötvözésével alkották, különös figyelmet fordítva a maximális terhelés és intenzív használat melletti hosszú távú megbízhatóság kritériumára. 4mm-es falvastagságú, ellipszis alakú zártszelvény elemei nemcsak lebilincselő látványt kölcsönöznek az Elite-Fitness ülő Scott-padnak, hanem különösen nagy merevséget, kiemelkedő teherbírást és ezáltal hosszú távon is biztonságos használatot, tartósságot szavatolnak. Az izomzat egyenletes terhelése, valamint a sérülések elkerülése érdekében az Elite-Fitness professzionális fitnesz gépek többsége egy úgynevezett előfeszítő segédrendszerrel van ellátva, mely a gyakorlat kezdési, illetve befejezési pozíciójában segíti a felhasználót a mozdulatsor biztonságosabb indításában. A mozgás egyenletességének elérésében és az ízületekre ható terhelés csökkentésében nélkülözhetetlen szerepet játszanak az acélbetétes gumírozott hevederek, valamint a zárt, nagy pontosságú és hosszú élettartamú, Németországból importált csapágyakkal ellátott speciális geometriájú görgősorok, melyek stabillá és teljesen csendessé teszik a működést, egyedülálló jellemzőkkel felruházva az Elite-Fitness ülő Scott-padot. Az optimális edzéspozíciót, illetve testhelyzetet segítik az ideális keménységű párnázással ellátott, ergonómikus kialakítású és gázrugós rendszerrel szabályozható ülések, valamint háttámlák a tökéletes komfort érdekében.

Robust Gym álló Scott pad
Robust Gym ülő Scott pad

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban