Október

Az igazi őszi hónap. A természet teljes erejét az energiák elraktározására fordítja. Az időjárás is egyre hűvösebbre fordul, sok hurutos megbetegedés okozója, ha a táplálkozás nem megfelelő. A gyorsan beiktatott 2-3 napos böjt vagy a tiszta gyümölcstáplálkozás átsegít a "meghűléses" betegségeken. A hűvösebb időben szabadban tartózkodók tapasztalják, hogy a lábuk lehűl. Ne étkezzünk addig, amíg a láb fel nem melegszik vagy fel nem melegítjük (pl. forró vizes lábfürdővel vagy dörzsöléssel), mert ez biztos megfázás!

Ha már elkövettük a hibát, a lábfürdőbe tegyünk szódabikarbónát, és miután szárazra töröltük, eukaliptuszolajjal dörzsöljük be a lábfejünket. Nem árt ilyenkor egy cseppet a nyelvre cseppenteni, majd nyállal alaposan eldolgozva lenyelni.A hónap legjobb alaptáplálékai a búza, a gyümölcs, a szőlő és a gomba. A gomba tisztító zöldségféle, lehetőleg csak magában fogyasszuk! Októberben kiemelkedően magas a gombatermés, nagyon ízletes és illatos gombák vannak ilyenkor. A szürke tölcsérgomba igen aromás, jól szárad. A tél folyamán ízesítő fűszerként is használható. A héjában sütött burgonya most a legkedvezőbb hatású, különösen a gyermekek számára. A szilva és az alma októberben az idegrendszer regenerálásában vesz részt. Hasznos gyümölcs most a paradicsom is, de csak magában, gyümölcsként fogyasztva. Lisztes, keményítőtartalmú élelmiszerekkel megerjed, magas savtartalma megakadályozza a ptyalin képződését a nyálban. A ptyalin képződése a keményítő emésztésének alapfeltétele.

NÉHÁNY SZABÁLY:

1. Mindig vegyük figyelembe az évszak kínálta természetes táplálékokat, ne torzítsuk el azokat! A természetgyógyász tanácsa az, hogy akkor hagyd abba az étkezést, amikor még egyszer annyit meg tudnál enni, ezt is csak a temperamentumnak megfelelő ételekből!

2. A heti böjtnap után az első napi étel mindig tisztító jellegű legyen, a második napi serkentő, élénkítő, a harmadik nap esti étkezése már az élvezetekre is nagyobb gondot fordíthat.

3. Ne engedjünk az étvágy ingereinek! Sokkal jobb egy falat helyesen megválasztott étel után felkelni az asztaltól, mint az étvágynak engedni, mert ez utóbbit hamar követik kedvezőtlen hatások, a levertség, a sárgásszürke arcszín, a szem pirosodása (hajszálér szakadások), rosszkedvűség, túlérzékenység stb.

4. Soha ne együnk olyan táplálékot, amely nem felel meg az ízlésünknek, amit kényszeresen, nem jókedvvel fogyasztunk! Ha rosszkedvűek vagyunk, soha ne táplálkozzunk! Ilyenkor elegendő legyen egy élénkítő csalán-, citromfű- vagy borsmenta tea.

/Ferencsik István cikke nyomán. Forrás: vegetarianus.hu/

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban