Nyújtás a pihenőnapokon

Kevesen tudják, hogy az edzésmentes napokon is szükséges a nyújtás. Hogy miért? Mert az izmot körülvevő izomburok mérete fizikailag akadályozhatja az izom növekedését. A nyújtás kitágítja a burkot, ezzel helyet adva a növekedésnek, emellett fokozza a hajlékonyságot, és növeli az izom kidolgozottságát. Az izommemória, vagyis a korábban már megszerzett izomméret visszaszerzésének könnyedsége részben ezzel magyarázható, mert az izomburok már a korábbi méretnek megfelelő, kitágult állapotba kerül. Kísérletek során azt is sikerült bebizonyítani, hogy még koplalás alatt is elérhető a nyújtás által stimulált izomnövekedés.

A program tömegnövelő része tulajdonképpen a serdülőkori növekedés felidézése. Az ember életének ebben az időszakában történik a legnagyobb (izom)tömegnövekedés, amely az egész életre megmarad. Ekkor a csöves csontok hosszanti növekedése biztosítja az izmok megnyúlását, miközben a hormonszintek természetes módon maximalizálódnak. Ha felnőttkorban a helyes táplálkozás és rendszeres súlyzózás mellett aktív izomburoknyújtással kitágítjuk a burkot, akkor hatalmas és maradandó izomtömegre tehetünk szert.

A gyakorlatok végrehajtása során mindig törekedjünk teljes mozgástartományra, az ismétlés végén pedig hagyjuk nyúlni az izmot, valamint a szériák között 10-15 másodperc nyújtásat alkalmazzunk. Főleg a tömegnövelés második hetében maximalizálódik a sejtek térfogatnövekedése, ekkor érezhető a "bedurranás" edzés közben, és ekkor kell a legerősebb nyújtást végrehajtani. A nyújtások ne csak az edzésnapokra koncentrálódjanak, nyújtsuk végig az egész testet pihenőnapokon is. Fontos dolog még, hogy a rövid, de gyakoribb nyújtás előnyösebb, mint a ritkán végrehajtott maratoni nyújtások.

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban