Munkahelyi mozgás

Irodában dolgozol, ülőmunkát végzel? Napról napra egyre feszültebb vagy, fáj a nyakad, a vállad, ég a szemed? Egyre hamarabb elfáradsz, könnyen ingerlékennyé válsz? Mindez azért lehet, mert izmaidat munka közben szinte egyáltalán nem használod.

A mozgáshiánytól romlik a vérkeringés, agyunk kevesebb oxigénhez és tápanyaghoz jut. Szánj rá néhány percet, végezd el az alábbi gyakorlatokat naponta legalább négyszer-ötször, s meglátod, megelőzhetők a kellemetlen tünetek.

Lazítsuk a nyakizmokat

Egyik kezünkkel markoljuk meg a nyakunkat olyan erősen, amennyire még kellemesnek érezzük. Közben lassan bólogassunk le-föl, és lélegezzünk mélyeket, majd fogjuk meg a nyakunkat a másik kézzel, s csóváljuk a fejünket néhányszor jobbrabalra, mintha nemet intenénk. 
Ismételjük egymásután tízszer.

Nyújtsuk a vállunkat

1. Emeljük fel egyik karunkat, hajlítsuk be, és a tenyerünket helyezzük a hátunkra. A másik karunkat hajlítsuk be úgy, hogy kifelé fordított tenyérrel alulról érjük el a hátunkat. Mozdítsuk a két kezet egymás felé, és ujjainkat akaszszuk egymásba. Ha kezünk nem éri el egymást, próbáljuk olyan közel hozni őket egymáshoz, amennyire csak lehet. Maradjunk így 15 másodpercig, közben lélegezzünk egyenletesen. 2. A vállak között, a nyak két oldalán húzódó csuklyás izom gyakran válik feszessé, az érintett területek fájdalmát okozva. Ellazítására billentsük a fejünket oldalra, és az ellenkező oldali kezünkkel finoman nyomjuk lefelé a fejünket. Maradjunk így 8-10 másodpercig, majd ismételjük meg a másik oldalon.

Pihentessük szemünket

Dörzsöljük erőteljesen egymáshoz a kezeinket, hogy felmelegedjenek és energiával telítődjenek, majd borítsuk mindkét tenyerünket a szemünkre, ujjainkat a homlokunkon nyugtatva. Hunyjuk le a szemünket pár percre, és pihentessük tenyerünk sötétjében, közben lélegezzünk egyenletesen, és koncentráljunk arra, hogy elengedjük a feszültséget, amikor kifújjuk a levegőt.

/ forrás: fittelet.hu /

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban