Milyen fitneszgépet válasszunk?

Sokszor felmerül a kérdés, hogy melyik az a fitneszgép, amelyik a legjobbzsírégető, vagyismelynek használata során a legtöbb kalóriát tudjuk azonos időtartam alatt elégetni. Természetesen ez a felvetés elég relatív, hiszen nem mindegy, hogy egy adott fitnesz gépen milyen intenzítással dolgozunk.

Az alábbi táblázat abban nyújt segítséget, hogy az egyes tevékenységekre vonatkozóan ki tudjuk számolni az energiafelhasználást.A táblázat ráadásul a különböző intenzítású edzésre is tartalmaz adatokat.

A megadott kcal értékek 1 órára és testsúly-kilogrammokra (!) vonatkoznak, tehát még meg kell szorozni a testsúllyal, hogy megkapjuk a kívánt értéket. Mert ugye minél nagyobb valaki, annál több energiát éget ugyanazon tevékenységgel.

Kalóriaégetési táblázat

alvás: 0,93 kcal

fekvés: 1,10 kcal

ülés: 1,43 kcal

állás: 1,58 kcal

séta: 2,75 kcal

futás (9 km/h): 9,50 kcal

futás (12 km/h): 10,07 kcal

futás (15 km/h): 12,10 kcal

kerékpározás (9km/h): 3,57 kcal

kerékpározás (15 km/h):5,38 kcal

kerékpározás (21 km/h): 8,71 kcal

kerékpározás (30 km/h): 12,00 kcal

mellúszás (1,2km/h): 4,40 kcal

úszás (intenzív): 6,90 kcal

evezés (6km/h): 9,30 kcal

kenuzás 7,6km/h: 8,10 kcal

lovaglás/galopp: 6,70 kcal

asztalitenisz: 4,50 kcal

teniszezés: 5,14 kcal

tánc: 5,14 kcal

gimnasztika: 6,71 kcal

vívás: 8,75 kcal

sífutás (9 km/h): 9,00 kcal

korcsolyázás (21 km/h): 9,91 kcal

A táblázatból egyértelműen kiderül, hogy futás (futópad) és sífutás (elliptikus gép) a legjobb hatásfokúedzés már kissebességnél is. A kerékpározás (szobakerékpár) csak akkor hoz igazán jó eredményt, ha megfelelő intenzítással végezzük.

A fenti tényt igazolja, hogy a futópadon és elliptikus gépen végzett edzésmunka - azonos időtartam alatt és azonos intenzítással végezve - lényegesen magasabb pulzusszám emelkedést eredményez , mintha ugyanezt az edzésmunkát szobakerékpáron végeznénk. Ennek a különbségnek az oka egyszerű: a futópadon és elliptikus gépen állva edzünk és ezáltal lényegesen több izmunkat dolgoztatjuk meg, mint a szobakerékpározásnál, ahol gyakorlatilag a gravitáció segítségével csak a lábizmainkat mozgatjuk meg.

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban