Mellformálás

 

A mell hatalmas izmos terület, kapcsolódik a vállhoz, a fűrészizomhoz, a bordaközi izomhoz és a kulcscsonti területhez. Csak a mellet edzeni tehát elég nagy hiba, mert valójában a hozzá kapcsolódó izmokat is meg kell dolgoztatni a harmonikus testfelépítés érdekében.

A másodlagos gyakorlatok végrehajtására érdemes külön figyelmet fordítani. Bár ezek nem erőgyakorlatok, mégis nagy szerepük van a mell három fő régiójának (felső, középső és alsó rész) kidolgozásában. A gépen végzett tárogatás például megdolgozza a mellizom középső részét, valamint a kulcscsont és a mellső deltaizom közötti területet.

Az igazán hatásos melltréningnek két-három gyakorlatnál többet kell tartalmaznia. A teljesen megformált mellizomzat változatosságot igényel. Mivel testünk harmadik legnagyobbizomcsoportjáról van szó a hát és a láb után, hatalmas energiákat kell befektetnünk.

A továbbiakban ismertetünk egy erőgyakorlatot (nyomás ferde padon), valamint kiegészítő gyakorlatokat. Hogy miért csak egy erőgyakorlat? Próbáljuk ki: egy kemény csapással elkábítjuk a mellizmot, majd 3-4 könnyebb sorozattal a padlóra küldjük. Hatásos...

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban