Koordinációs edzés

A mozgáskoordináció, ahogyan bármely mozgás esetében, a testépítésben is fontos. Minél jobb a koordináció, annál precízebben, hatékonyabban, erőtakarékosabban tudunk mozogni...

Amikor koordinációról beszélünk, akkor elsősorban a központi idegrendszer és a vázizomzat összehangolt munkáját tekintjük. Arról a képességről van szó, amikor különböző mozgáselemeket egy mozgássá kombinálunk. Ez néha nem is olyan könnyű... nem kell nehéz súlynak lenni a kezünkben, hogy meginogjunk. Javítható a koordináció? Naná.

Alapgyakorlatok:

- Fa a szélben: csípő széles terpeszben hajolgassunk előre, hátra és mindkét oldalra, amilyen mélyre csak tudunk. Felsőtestünk, gerincünk egyenes legyen, de ne feszüljön. A lábunk izmai és ízületei nyúlnak közben erőteljesen amellett, hogy a koordináció fejlődik.

- Flamingó: álljunk egy lábon először nyitott, majd csukott szemmel. Igyekezzünk nem kibillenni egyensúlyi helyzetünkből, a lógóláb, valamint a csípő laza. Később súlyt is magunkhoz vehetünk, vagy nehezítés céljából puha matracra is állhatunk.

- Három pont egyensúly: Ez a gyakorlat hasonló a modern táncban, balettben, műkorcsolyában és tornában használatoshoz. Egy lábon állva hajlítsuk be a lábunk és emeljük addig, amíg a comb párhuzamos nem lesz a talajjal. Tartsuk ezt a pozíciót 10 másodpercig! Tartsuk a combunkat vízszintesen, majd fordítsuk el 90 fokban az eredeti irányhoz képest!

1. Tartsuk 10 másodpercig, majd hajoljunk előre, és helyezzük a lábat a földre magunk mögé!

2. 10 másodperces tartás után ismételjük meg a gyakorlatot a másik lábbal!

3. Fokozatosan növeljük a láb emelésének idejét addig, míg el nem érjük az egy percet!

- Rúdon járás: tegyünk egy három méter hosszú, maximum 10 centiméter széles rudat a földre. Ezen járjunk fel s alá többször egy nap. Ha már úgy végig tudunk menni rajta, hogy nem veszítjük el egyensúlyunkat, próbáljuk meg csukott szemmel. Ha már mindez jól megy, emeljük fel a rudat!

- Egylábas leülés: Tartsuk az egyik lábunkat párhuzamosan a talajjal, a testünk előtt, egyenes térddel. Fogjuk meg a lábunkat, és lassan üljünk le a lábunkra. Ismételjük meg a gyakorlatot a másik lábbal is!

- Végezzük el a gyakorlatokat szabadban, különböző felületeken és talajokon!

A koordinációs tréninget érdemes a kondiedzés előtt beiktatni. Minél magasabb szinten áll a koordinációs képesség, 
- annál pontosabbak, direktebbek, gazdaságosabbak a mozdulataink
- annál kisebb az energiaráfordítás
- annál kevesebb oxigénre van szükség
- annál kisebb mértékű a fáradtság.

Próbáljuk ki, megéri!

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban