Kitörés

Hogyan végezzük helyesen a kitörést?

A láb egyik legszuperebb gyakorlatáról beszélünk, ne rontsuk el hát egy helytelen kivitelezéssel. Végezhetjük vállra vetett kétkezes súlyzóval, de a kezünkben tartott, két darab egykezes súlyzóval is. Már az első mozdulat is lényeges, hiszen nem célszerű túl nagyot előrelépnünk, csak egy amolyan közepeset. Jól támasszuk meg a talajon az elöl levő lábat, legyen stabil, és nem túl hirtelen mozdulattal hajlítsuk be a térdünket. Az elöl levő combunk párhuzamos a talajjal, míg a hátsó comb a törzs meghosszabbításaként függőleges helyzetben van, a hátsó térd pedig szinte érinti a talajt.

Kilégzés közben visszaállunk kiinduló helyzetbe, zárjuk a lábakat. A gyakorlatot többféleképpen végezhetjük. Egy sorozat az egyikkel, majd váltunk, de lehet ismétlésenként is váltogatni a kilépő lábat. Használhatunk dobogót, melyre vagy rálépünk a kilépő lábbal, vagy arról indítjuk a gyakorlatot (lásd a képen).

Figyeljünk az egyensúlyra, a koordinációra, hogy a sérülést elkerüljük. Akinek problémásak a térdízületei, mellőzze a kitörést, vagy végezze kis súllyal. Hibátlan ízületek esetében is nagyon fontos az alapos bemelegítés, először súly nélkül érezzünk rá a mozdulatsorra. Az alábbi képen jól látszik, hogy helyes végrehajtás esetén mennyi izmunkat tudjuk megdolgoztatni.

 

 

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban