Kihagyott hasedzés

Mi van, ha egyáltalán nem eddzük külön a hasunkat? Lehet-e úgy is kemény kockahasunk, hogy kimondottan emiatt egy lépést sem teszünk? Már a kérdésfeltevésből is adódik a válasz: igen.

Persze az a gyakoribb - és nincs is azzal semmi probléma -, hogy a has az esetek többségében komoly törődést igényel, jóformán ezresével kell végezni a felüléseket, lábfelhúzásokat, hogy a többi "kínzásról" most ne is beszéljünk. Bizony a legtöbben kínlódásként élik meg a hastájék formában tartásának procedúráját. Nos, nekik szolgálunk most egy jó hírrel: lehet ezt másképp is.

A módszer viszonylag egyszerű: a lehető legtöbb gyakorlatba próbáljuk meg - mintegy mellékesen - bevonni a hasizmainkat is. Ügyesnek kell lennünk, hogy a mozgássor ne essen szét, és a lényeg (vagyis a megcélzott izomcsoport megdolgoztatása) ne vesszen el az összetettségre való törekvés süllyesztőjében, de ha jól csináljuk, akkor időt is spórolunk amellett, hogy külön kell vesződnünk a nem túl kellemes hasazással.

Vegyük példának a tricepsz lenyomást. Nagyjából pont semmi köze nincs a tricepsznek a hashoz, de ha egy fél lépést hátralépünk, akkor a lenyomásban a hasizmok is részt vesznek, méghozzá anélkül, hogy a tricepszünk ezt megsínylené. Csak próbáljuk ki, és másnap még izomláz sem elképzelhetetlen a hasizmokban - pedig egy darab felülést sem csináltunk.

Másik nagyszerű példa a fekvenyomás. Ha a hasunkat is be akarjuk vonni, akkor felejtsük el a lábnak a padhoz való közelítését. Rögzítsük azt a pad lábaihoz, és a nyomáskor feszítsük meg a hasizmokat. Egy nehezebb fekvenyomást követően így a hasizmok terhelését legalább annyira megérezzük majd utólag, mint a mellizmokét.

Akinek tényleg nincs türelme a hasmunkához, az nyugodtan vonja bele szinte minden gyakorlatába a has megfeszítését. Korábban írtunk a kettlebell nevű eszközről. Nos, hadd erősítsük meg a has kapcsán is a nagyszerűségét. Szinte mindegy, milyen lóbáló-lengető-emelő formában használjuk, akár csak bemelegítésre is, a has minden esetben megkapja a megfelelő terhelést.

Kis odafigyeléssel néhány hét alatt rutinná válhat a hasizom bevonása a gyakorlatokba. Ha mégsem sikerül, még mindig nem késő felpattanni egy római székre vagy egy hasprés padra!

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban