Izo-feszültség

Ezúttal haladó testépítőket szólítunk meg, akik esetleg a versenyzés gondolatával is kacérkodnak.

Bemutatók előtt majdnem minden testépítő szigorúan diétázik, és aerob típusú gyakorlatokkal is szorgalmasan gyötri magát, hogy aztán teste "metszett gyémánt" módjára mutassa a maga egyéni csúcsformáját. A táplálkozás és maratoni szobakerékpározás mellett van még egy módszer arra, hogy az izomzaton a finom metszésű és hosszanti bordák, valamint a tetszetős erezet kirajzolódjanak, amelyeket olyan gyönyörködve csodálunk a bajnokokon.

Az úgynevezett izo-feszültségű összehúzás technikájáról van szó. Az izo-feszültség akkor következik be, amikor 8-10 egymást követő, nagyon intenzív hajlítás ismétlésével dolgozzuk meg minden izomcsoportunkat. Ha például a bicepszekkel foglalkozunk, kettős iker pózolásban 10 másodpercig keményen feszítsük meg izmainkat, majd pihenjünk 5-10 másodpercig, azután ismételjük meg a hajlítgatást. Akadnak olyan profi versenyzők, akik a verseny előtti utolsó hetekben minden izomcsoportjukat naponta 50 ilyen gyakorlat alkalmazásával dolgozzák meg. Gondosan hajlítgatják nemcsak a karokat, hanem minden testrészüket a pózok különböző variációiban. Ha nem feltétlenül szeretnénk versenyezni, akkor is érdemes kipróbálni, mert egészen más jelleget ad az izom terhelésének, mint a súlyzó és a gépek.

Szigorú diétával, bőséges aerob típusú mozgással összekapcsolva ez a gyakorlat sokkal több bordázatot varázsol minden nagyobb izomcsoportra, mint amennyit valaha is lehetségesnek gondoltunk volna.

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban