Izmos tévhitek

A karizmok körül bizony előfordulnak tévedések a köztudatban. Lássunk néhányat!

1. Sokan úgy tartják, hogy az aerob edzéseket nyugodtan lehet hanyagolni, ha a karunkat akarjuk a szokásosnál jobban célbavenni. Pedig az aerob edzés a karok esetében is a szálkásítás fontos eszköze, és azt nyilvánvalóan senkinek nem kell magyarázni, hogy a szálkásított karizmok sokkal jobban mutatnak, mint a zsírréteggel eltakart izmok, még akkor is, ha a bicepsz körmérete az utóbbi esetben néhány centivel nagyobb. Aerob jellegű edzés során a szív ritmusát főként az életkor, valamint a szív és az érrendszer fizikai állapota határozza meg. Az edzés során megengedett maximális szívritmust úgy lőhetjük be nagyjából, hogy 180-ból ki kell vonni az életkort. Vagyis ha 25 évesek vagyunk, akkor a szívritmus maximális értéke az aerob edzés során nem haladhatja meg a 155-öt.

2. Másik általános tévhit, hogy a bicepszeket mindennap edzeni kell ahhoz, hogy nőjenek. A sikertelen izomfejlesztés leggyakorib oka a túledzés. Kemény próbatétel után mindig szükség van az izmok pihentetésére, azaz lehetőséget kell adni az izomsejteknek a regenerálódásra, növekedésre. Sok testépítő csak heti egy alkalommal edzi ugyanazt az izomcsoportot. A pihenési és regenerálódási idő biztosítása különösen a bicepsz esetén nagyon fontos. A bicepsz jól reagál a súlyzós edzésre, nem szükséges annyi sorozattal terhelni, mint például a vádlit.

3. Hányszor hallani azt is, hogy "a rendszertelen életmód miatt nincs időm edzeni"! Az elfoglaltságra való hivatkozás legtöbbször csak ürügy. Valójában mindig arra van időnk, amit fontosnak tartunk, ha tehát fontos a testi egészségünk, akkor fogunk időt találni az edzésre. Ha pedig már a karra fókuszálunk: ugye azért otthon egyetlen kézisúlyzóval is lehet mit kezdeni?! Előbb-utóbb mindenki rákényszerül a mozgásra, de sokkal szerencsésebb, ha ez nem a gyógytorna lesz.

4. Néhányan azt vallják - ugyancsak tévesen -, hogy a karizmok méretének megőrzésére bőven elég havi 1-2 edzés. Aki azonban egy picivel is tapasztaltabb, máris rávágja, hogy ez bizony egyenes út a hízáshoz. Aki egy-egy izomcsoportot ilyen mértékben elhanyagol, az a többit sem dolgoztatja meg rendesen, a gyors anyagcserét pedig nem a testzsír, hanem a sovány izomtömeg képes fenntartani. Ha havonta csak egy vagy két alkalommal eddzük az izmainkat, akkor az izomtömeg óhatatlanul csökkenni fog, amit eleinte alig veszünk észre, később viszont már nehezen visszafordítható folyamat.

5. Az sem igaz, hogy a nyomás és tolódzkodás elegendő lenne a hatalmas karok kifejlesztésére. Még azok sem mondhatják el ezt magukról, akik genetikailag szerencsés adottságokkal rendelkeznek. Mindenkinek érdemes jó néhány gyakorlatot kipróbálni, mielőtt kiválaszt pár, számára igazán hatékonyat, és még akkor sem mondhatja el, hogy mostantól csak ez a nyerő. Ugye emlékszik mindenki, mennyit beszéltünk már az izmok sokkolásának fontosságáról, a változatosságról?

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban