Hipernyújtások

Az alsó hátizmok erősítésére ajánljuk a hiperextenziós nyújtást...

Helyezkedjünk el a hiperextenziós padon úgy, hogy csípőnk felfekszik a gépre, és kezünket a tarkónknál összekulcsoljuk. Lassan ereszkedjünk le, a hátizmok teljes kinyúlásáig, majd felemeljük a felsőtestet. A végrehajtásnak két módja létezik, melyet képünkön szemléltetünk: 1. a hátunk az egész mozdulatsor alatt végig egyenes, kinyújtott helyzetben van. Ilyenkor statikus erőkifejtést hajtunk végre, amikor főleg a farizmok és a hátsó combizmok végzik a munkát. 2. A képen látható módon egyfajta gördülőmozgást végez a hát, a fölső holtponton kiegyenesedik, majd lefelé görbül. Ilyenkor intenzíven igénybe vesszük valamennyi aprócska hátizmunkat, miközben a fenék és a combhajlító izmok is dolgoznak.

Mindkét variánsnál törekedjünk arra, hogy a hát a felső holtponton minél inkább egy vonalban legyen a combbal, a fejet pedig szintén ne lógassuk, hanem a gerinc meghosszabbításaként emeljük. Később, ahogyan a keresztcsonti tájék már megerősödik, egy súlyzót is tehetünk a nyak mögé. Kiválóan erősíti az alsó hátizmokat, de a jobb oldali képen láthatjuk, hogy több nagy izomcsoportot is igénybe vesz.

Sokáig magas padot vagy asztalt használtak erre a célra. Ezt ma is megtehetjük, de egy edzőpartner fogja le a lábakat, nehogy előreessünk.

A gyakorlatot oldalfordítással is elvégezhetjük: úgy emeljük a testet vízszintes pozícióba, hogy közben enyhén jobbra hajlítjuk. Vissza a kiinduló pozícióba, majd megismételjük a felemelkedést, de most enyhén balra hajolva.

Ajánlatunk a gyakorlathoz: Kettler Tergo hiperextenziós pad
A Kettler Tergo hiperextenziós padot innovatív és megbízható műszaki megoldások ötvözésével alkották, különös figyelmet fordítva a maximális terhelés és intenzív használat melletti hosszú távú megbízhatóság kritériumára. 4mm-es falvastagságú ellipszis alakú zártszelvény elemei nemcsak lebilincselő látványt kölcsönöznek az Elite-Fitness hiperextenziós padnak, hanem különösen nagy merevséget, kiemelkedő teherbírást és ezáltal hosszú távon is biztonságos használatot, tartósságot szavatolnak. Az izomzat egyenletes terhelése, valamint a sérülések elkerülése érdekében az Elite-Fitness professzionális fitneszgépek többsége úgynevezett előfeszítő segédrendszerrel van ellátva, mely a gyakorlat kezdési, illetve befejezési pozíciójában segíti a felhasználót a mozdulatsor biztonságosabb indításában. A mozgás egyenletességének elérésében és az ízületekre ható terhelés csökkentésében nélkülözhetetlen szerepet játszanak az acélbetétes gumírozott hevederek, valamint a zárt, nagy pontosságú és hosszú élettartamú, Németországból importált csapágyakkal ellátott speciális geometriájú görgősorok, melyek stabillá és teljesen csendessé teszik a működést, egyedülálló jellemzőkkel felruházva az Elite-Fitness hiperextenziós padot.

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban