Háttámlás szobakerékpár

A háttámlás szobakerékpár (vagy angol nevén recumbent bike) olyan szobakerékpár, mely kényelmes háttámlás üléssel van felszerelve. A hagyományos szobabiciklikhez képest hátrébb kell ülni, távolabb a pedálokhoz. Az ilyen típusú szobabiciklik kezdők számára is tökéletes megoldást nyújtanak, mert használatuk kényelmes és egyszerű.

Sok orvos és személyi edző is a háttámlás szobakerékpárt ajánlja otthoni felhasználásra, mert edzettségi szinttől függetlenül használható. Kifejezetten ajánlják ezt a típusú kerékpárt gerincbetegeknek, mert szemben a hagyományos szobakerékpárral itt meg van támasztva a hát és így ideális testtartást biztosít. Ráadásul a hagyományos szobakerékpárral szemben lényegesen jobban megmozgatja a lábizmokat, hiszen itt a gravitáció kihasználása helyett, egy lábtolásos mozgást végzünk. Mindez a pulzusszámunk emelkedésén is jól tapasztalható, mert azonos intenzítású tekerés mellett, sokkal hamarabb elérhetjük azt a pulzustartományt, ahol már zsírt égetünk, mint a hagyományos szobakerékpároknál.

Edzettségi szinttől függetlenül használható

Kezdők számára is egyszerű a használata. Állítható az ellenállási fokozat pedálozás közben: manuálisan 8 fokozatban, vagy a szervomotoros és elektromágneses változatoknál az adott programtól függően. Túlsúlyosok számára sokkal kényelmesebb lesz a széles ülés, mint a hagyományos szobabicikliknél.

Sportolók számára is igazi kihívás lehet a recumbent szobakerékpár. Az ellenállási fokozat nagyon erősre is átállítható és több program közül is választhatunk, például a hegyre fel fokozatot. Az edzés kombinálható felsőtest erősítéssel is, ehhez csupán néhány kézi súlyzóra van szükség. A széles és kényelmes ülés biztosítani fogja, hogy nyugodtan emelgethessük a kézi súlyokat, és annyiszor ismételjük a műveletet, ameddig bírjuk.

Könnyen kivitelezhető edzéseket biztosít

Legyen bármilyen hangulatban a háttámlás szobakerékpár biztos kellemes edzést fog Önnek biztosítani. Ha fáradtabb a szokásosnál vagy egyszerűen nehezebben megy az edzés? Ez sem jelenthet akadályt, ne hagyja ki az edzést, a háttámlás szobakerékpárral sokkal egyszerűbb és kényelmesebb lesz a tekerés. Olvasson újságot vagy könyvet, kösse le a figyelmét! Ha igazán tesztelni akarja a terhelhetőségét, akkor egyszerűen állítsa a legnehezebb fokozatra a szobabiciklit, vegye kézbe a két súlyzót, és eddzen, amíg jól esik.

A háttámlás szobabiciklik biztonságosabbak

A hagyományos szobabiciklikhez képest az ülés hátrébb és alacsonyabban helyezkedik a háttámlás kerékpárokon, ami szervezetnek sokkal jobb. Néhányszobakerékpár olyan testtartásra kényszerít, mely közben a háta púpos lesz, ami hosszabb távon hátfájáshoz vezethet. A háttámlás szobakerékpárnál ez nem fordulhat elő, mert gerincet egyenesen, kényelmes pozícióban tartja.

A háttámlás szobakerékpárok tökéletes kardio edzést biztosítanak, de közben nem terhelik a térdet és az ízületeket. Itt nincs csalás, hogy egyszerűen csak felemelkedik a nyeregből, hogy kicsit könnyíts a tekerésen, mikor már túl nehéz. Ezt a mozdulatot a hagyományos szobabicikliken könnyedén megteheti, mely extra terhelést okoz a térdeknek és a bokának. A recumbent szobabicikli olyan helyzetben tartja testet, ami biztosítja, hogy ne érje azt felesleges terhelés. Mindazoknak, akik térd- és hátfájással küzdenek, tökéletes megoldást nyújthat a háttámlás szobakerékpár.

Milyen előnyöket nyújt férfiak számára?

Sok férfi nem tartja edzésnél fontosnak, hogy alsó testét is erősítse. Ezért fordulhat elő, hogy olyan férfiakkal találkozunk, akiknek tökéletesen kidolgozott bicepszük és hátizmuk van, de olyan vékony lábuk van, mint egy madárnak. Mindez azért van, mert otthon sokkal egyszerűbb a felsőtestet edzeni. Hatékony megoldást nyújthat erre is a háttámlás szobabicikli, mert állítható ellenállási fokozattal rendelkezik, fokozatosan növelhető a terhelési szint. Rendszeres pedálozással nemcsak erősítheti lábizmait, de látványos izomnövelést is elérhet.

A háttámlás szobakerékpár ülése teljes kényelmet nyújt férfiak számára, nem kell aggódni a kemény ülés miatt, mint a hagyományos szobabiciklik esetén. A nagy és kényelmes ülés fájdalommentes edzést biztosít hosszútávon.

Mi lehet a legvonzóbb hölgyeknek a háttámlás szobabicikliben?

Ezt mindössze három szóval tökéletesen meg lehet határozni: formás láb és fenék. Ezen a szobabiciklin annyira kényelmes és egyszerű az edzés, hogy biztosan hosszabb ideig fogja bírni a tekerést. A háttámlás szobakerékpár tökéletes zsírégető karido edzést biztosít anélkül, hogy terhelné a testet, így építhet vonzó izmokat könnyebben. A recumbent szobakerékpár megdolgoztatják belső combjait is. Mivel elég sok programmal rendelkezik, kiválasztható, hogy épp melyik izomcsoportod akarjuk formálni. Legyen Önnek is hosszabbnak tűnő, vékonyabb lábai!

Sok nő kihagyja az edzéseket arra hivatkozván, hogy nincs ideje rá a házimunka mellett. A háttámlás szobakerékpár esetén ez sem lehet akadály, mert a kényelmes ülés lehetőséget nyújt arra, hogy akár mást is csináljon tekerés közben. Olvashat, nézheti a tévét, hallgathatja a híreket, telefonálhat, vagy az időrendjét is összeállíthatja.

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban