Guggolás - biztonságosan

Az egyik legjobb tömegnövelő gyakorlat a guggolás. Azt mondják, a guggolás a testépítő és erőemelő gyakorlatok királya, de egyben az egyik legveszélyesebb is. Az Elite-Fitness biztonsági guggolóállványt akkor is nyugodt szívvel használhatjuk, ha történetesen hatalmas súlyokkal, intenzíven, hosszú távon szeretnénk igénybe venni. Teherbírása egyedülálló, gyakorlatilag elnyűhetetlen. Biztosítja az izomzat egyenletes terhelését, erőfeszítő segédrendszere pedig a gyakorlat kiinduló és záró pozíciójában közreműködik hatékonyan.

Guggolás során 12-15 ismétlésre készüljünk fel legalább 3 sorozaton át. Álljunk be az állvány alá, sarkaink kb. 25 cm-re legyenek egymástól, lábfejünk kissé kifelé fordítva. A rudat csuklyás izmainkra helyezzük, a levegőt lefelé ereszkedés közben fújjuk ki. Feltétlenül egyenes háttal hajtsuk végre a gyakorlatot, és vízszintesig ereszkedjünk le, miközben a térdünk kifelé néz, és nem befelé rogyaszt. Ha segítőnk is van, akkor fontos, hogy szükség esetén ő ne a súlyt emelje meg hátulról, mert balesetveszélyes lehet, hanem karjával a hónunk alá nyúlva segítsen az emelésben.

Amire figyeljünk: ne meggörbülve emelkedjünk fel a guggoló helyzetből, mert akár a csigolya is sérülhet, de az ülőideg becsípődése is előfordulhat. A rúd tartásától a váll sérülhet, ha pedig valamelyik lábunkkal erőteljesebben dolgozunk, akkor a derekunkat tesszük ki veszélynek. Szerencsére az Elite-Fitness állványon kevésbé kell tartanunk mindezektől, mert a mozgás egyenletességének elérése és az ízületekre ható terhelés csökkentése érdekében acélbetétes gumírozott hevederekkel látták el.

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban