Fehérjediéta

A proteinben gazdag táplálék hossszabb ideig kelti a telítettség érzetét. Amikor fogyókúrázik valaki, ez mindenképpen előnynek számít...

A súlycsökkenésre áhítozók jelszava eddig így hangzott: kevés kalória, kevés zsír, és nem utolsósorban kevés szénhidrát. Most úgy tűnik, a "kevés" szó jelentése némileg átértékelődni látszik, és nem feltétlenül kell keveset enni annak, aki súlyfelesleggel küzd.

A "nagy zabálások" összetevőinek kiválogatása természetesen nem lehet önkényes, ekkora csodák ugyanis nincsenek. De kísérletek történtek arra vonatkozóan, hogy például a fehérjét előretolva - kihasználva annak a bevezetőben említett pozitív tulajdonságát - eredményeket érhetünk el akkor is, ha táplálkozásunkat nem a testtömeg növelésére hegyeztük ki, hanem éppen a fogyást céloztuk meg.

Hús, hal, tejtermékek, magvak, hüvelyesek - ezek azok az ételek, melyeket előnyben kell részesítenünk a cél érdekében. A fehérje étvágykésleltető szerepének mibenléte még nem teljesen tisztázott, mindenesetre a protein telítettségérzetet keltő hatásának előnyei vitathatatlanok.

Az egyik aktuális tanulmány Ausztráliában született, ahol nemrégiben 57 túlsúlyos személyt osztottak két csoportra. Egy részüknek fehérjében gazdag táplálékot kellett fogyasztani (a kalóriaérték 34%-a), míg a többieket zsírdiétára fogták (a kalóriaérték 45%-a). Joggal mondhatnánk, hogy peeeeeersze, hát a zsírtól naná hogy nem fogytak, még kövérebbek lettek. Nem így van. Meglepő módon mindkét csoport tagjai átlagosan 9 kilót adtak le két hónap alatt, mivel be kellett érniük összesen napi 1400 kalóriával. A különbség nem a leadott kilók számában mutatkozott meg, hanem abban, ahogyan a koplalást viselték. A fehérjediétára fogott csoport tagjai sokkal elégedettebbek, kiegyensúlyozottabbak voltak, kevésbé panaszkodtak az éhség miatt, mint "zsíros" társaik.

Az tény, hogy hosszútávon a súly megtartásánál sem mindegy, hogy valaki mennyi idő után kezd el ismét a hűtő körül sündörögni.

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban