Evezzünk!

A korábban említett gerincproblémák közül néhánnyal kapcsolatban jó megoldást nyújtanak a Tunturi evezőpadok. Hogy miért? Azért, mert nagyon jó lehetőséget tartogatnak a gerinc melletti hátizmok edzésére.

 

Ezek azok az izomcsoportok, melyek hosszanti irányban helyezkednek el a gerinc mellett, és a gerinc tartóizmaiként a test stabilitásáért felelősek. Rendben, de miért ne lehetne ugyanolyan jó pl. a felhúzás ezeknek az izmoknak az edzésére?

Jó gyakorlat a felhúzás, de az R30 vagy az R60-as evezőgép tudatos és okos használata sokkal kíméletesebb a csigolyák közötti ízületekhez, viszont kíméletlen az izmokhoz.

Pontosan azért tud rendkívül hatékony lenni az izmok megdolgoztatásában, mert nem terheli úgy a deréktáji csigolyákat.

Vegyük szemügyre a két gyakorlatot közelebbről:

Felhúzás

A gyakorlatban a comb hajlítóizmai tartják meg a testet és óvják meg az előreeséstől. Mivel a súlyzót jobbára a lábakon kívül fogjuk, a kézben tartott súlyzó a sípcsont előtt mozog. A gravitáció lefelé ható ereje relatív nagy szöget zár be az erőt kifejtő törzs síkjával. Ebből az következik, hogy a gerinc egy bizonyos szögben tört állapotból mozdul, és a gerinc menti hátizmok igénybevétele egy területre koncentrálódik: a törzs egyetlen ízületben hajlik, így a teljes terhelés erre a szűk területre korlátozódik.

Evezőgép

Az evezőgép esetében viszont a lábak között fut a rúd, amivel az elektromágnes ellenállását leküzdjük. Az elektromágnesét! Az elektromágnes ellenható ereje nem függőleges irányban lefelé hat, ezért az erőt kifejtő törzs síkja és az ellenállás iránya kisebb szöget zár be, mint a felhúzás esetében. Ebből az következik, hogy a terhelés nem egyetlen pontra összpontosul, hanem hosszanti irányban "szétterül" a háton. A csigolyák kevésbé terheltek, viszont az izmokat teljes hosszukban terheljük.

Ha a hátizmok fejlesztésére fókuszálunk, akkor két lehetőség áll előttünk az evezőgép használatát illetően: lábizmok bevonásával vagy a lábizmok bevonása nélkül.

Ha bevonjuk a lábizmokat, akkor leveszünk abból a teherből, ami a hátat éri. Ezzel nagyobb "súlyt" használhatunk, és sokkal dinamikusabbá tehetjük a mozgást, ami aerob jelleget ad az edzésünknek. Ha a lábunkat támaszként használjuk, azaz nem dolgozik aktívan a comb, akkor törzs hátrahúzásával koncentráltan dolgoztatjuk a hátizmokat.

Összességében elmondható, hogy ha valaki testtartásjavító céllal szeretné a törzs tartóizmait edzeni, akkor sokkal inkább javallott egy evezőgép okos használata, mint egy sérülésveszélyes felhúzásé. Ha viszont profi evezőgépre voksolunk, akkorTunturi R60- az intelligens digitális megoldásai miatt.

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban