Evezőgép

Az evezőgépek az aerob edzések népszerűségi listájának legvégén állnak, holott a crosstrénerhez hasonlóan testünk minden izomcsoportjának átmozgatását biztosítják egy edzésen belül. Ami miatt kevésbé közkedveltek, az a helytelen használat következtében kialakuló gerincpanaszok lehetősége. Az evezőpad helyes használata valóban nehezebben elsajátítható, mint a szobabiciklié, viszont koordinációjavító hatása is van. Nem árt megtanulni a hátkímélő evezőtechnikát, hogy hosszú távon ne okozzon gerincproblémát, tartáshibát! Ha azonban elsajátítjuk a pontos mozgás-kivitelezést, nemhogy a hátfájás kialakulását, hanem inkább annak megelőzését szolgálhatják az evezőgépek. Használatuk nem javasolt térdízületi problémák esetén, valamint kényelmetlenné válhat nagyfokú hasi elhízáskor.

A különböző típusú evezőgépek ugyanazon az elven működnek: testsúlyunkat egy csúszó- vagy guruló ülés tartja, amely vízszintes síkban előre-hátra mozog a gyakorlat végrehajtása közben. Az evezőmozgás kivitelezéséhez erőteljes húzó (felsőtest) és toló (lábizomzat) munkára van szükség. A mozgássorozat kiindulópontján hajlított térdekkel, az ülést előrecsúsztatva, derékból enyhén előredőlve, de egyenes gerinccel üljünk, az evezőgép fogantyúját tartsuk nyújtott karral. A mozgást a lábunkkal indítsuk el: térdünk nyújtásával toljuk hátra magunkat, majd a mozgás végpontján karjainkat behajlítva húzzuk magunkhoz a fogantyút, és derékból egyenesedjünk fel (vagy enyhén dőljünk hátra). A húzó fázis után következik a pihenő fázis: a csúszó-ülést és a fogantyút engedjük vissza a kiindulási helyzetbe.

Az edzés intenzitását a csapássebesség (evezési sebesség) változtatásával és a húzókábel ellenállásával szabályozhatjuk. A mozgás nehézsége a változó erőkifejtés, az egyes mozgásfázisok és a bennük résztvevő izmok összehangolásában van.

Ha a hátizmok fejlesztésére fókuszálunk, akkor két lehetőség áll előttünk az evezőgép használatát illetően: lábizmok bevonásával vagy a lábizmok bevonása nélkül.

Ha bevonjuk a lábizmokat, akkor leveszünk abból a teherből, ami a hátat éri. Ezzel nagyobb "súlyt" használhatunk, és sokkal dinamikusabbá tehetjük a mozgást, ami aerob jelleget ad az edzésünknek. Ha a lábunkat támaszként használjuk, azaz nem dolgozik aktívan a comb, akkor törzs hátrahúzásával koncentráltan dolgoztatjuk a hátizmokat.

Evezőgépeink

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban