És még 20 tipp fogyókúrázóknak...

1. Kalóriatartalom és összetétel
Csupán amiatt nézzük meg mindig az ételeink összetételét, hogy ki tudjuk kerülni a magas olajtartalmú alkotóelemeket. Vigyázzunk arra, hogy sem olajat, sem más zsiradékot, zsíros tejet, mogyorót, sajtot és tejszínt ne tartalmazzon, vagy csak nagyon kis mértékben.

2. Telített zsírok letiltása
Túl sok telített zsír fogyasztása esetén megnövekszik a vér koleszterinszintje, amikülönböző szív- és érrendszeri betegségek melegágya. Kerüljük a zsíros tőkehús, vaj, tejszín, szalonna, kakaóvaj, kókuszolaj és pálmaolaj fogyasztását. Az egyszeresen telítetlen zsírsavak, mint például az olívaolaj, mogyoróolaj hasznosabbak, mint a telített, állati eredetű zsiradékok.

3. Többszörösen telítetlen az igazi
Az ismertebbek közül a lenmagolaj, szójaolaj, kukoricaolaj, napraforgóolaj és szezámolaj kiváló, többszörösen telítetlen zsírforrások.

4. Feldolgozott termékek
Egyes feldolgozott termékekben található olajok nem megfelelőek a fogyókúrázóknak. Még az amúgy egészséges kókuszolaj és pálmaolaj is ide sorolható.

5. Vízfogyasztás
Igyunk sok vizet, mert a víz elősegíti a testzsír eltávolítását a szervezetből. Megfelelő diéta mellett napi 2 liter víz fogyasztása egy hónap után észrevehető változást idéz elő hastájékon.

6. Mindig legyen kéznél a palack
Persze nem a boros, hanem a vizes. Ha egész nap szem előtt van, nem feledkezünk meg a folyadékpótlásról.

7. Nem csúszik a víz?
Tegyünk bele citromlevet. Torokfájás esetén is csillapító hatású a langyos vízbe kevert citromlé.

8. Aktív életmód
Míg a zsírszegény diéta megakadályozza a felesleges testzsír lerakódását, addig a testmozgás a már lerakódott zsírtól is megszabadít.

9. Séta
Ha ülő foglalkozást végzünk, fokozott tempójú sétával is kiegészíthetjük a napi mozgásadagot.

10. Csoportos edzés
Az aerobic kiváló zsírégető. Ha mégis magányos farkasok vagyunk, akkor ugyanolyan jó eredmény érhető el aerob gépekkel.

11. Bringa
Formásabb lábak, miközben a testzsír csak úgy olvad le rólunk. Mindeztkerékpározással érhetjük el. Egy óra alatt 6-700 kalóriát is elégethetünk.

12. Legjobb a lépcsőzés
lépcsőzőgép kiemelten hatásos a fogyókúrás diéta mellé. A fokozatosság elvét azonban feltétlenül be kell tartani. És ne feledjük: lift helyett is mindig válasszuk inkább a lépcsőt!

13. Kis találékonyság
Mindig találhatunk alkalmat a testmozgásra. Ha nem rohanunk annyira, egy-két megállót például gyalogolhatunk buszozás helyett.

14. Mutassunk példát!
Édesség helyett a munkahelyen gyümölcsöt is kitehetünk az asztalra, garantáltan sikere lesz.

15. Vonjunk be másokat!
Könnyebb a diéta és a testmozgás is, ha nem egyedül csináljuk. A családot is be lehet indítani!

16. Megmérettetés
Fontos dolog a sikerélmény, ezért ha bírjuk a gyűrődést, és alkalmunk van rá, nevezzünk be versenyekre, kirándulásokra. Nem a győzelem a fontos!

17. Kutya
Különösen azoknak, akik nem kertes házban laknak, a kutya kötelező mozgáslehetőség, hiszen le kell vinni sétálni.

18. Gyalogtúra
Minél gyakrabban vegyünk részt egyre megerőltetőbb kirándulásokon, hogy formában tartsuk magunkat.

19. Csak semmi csüggedés!
Ne keseredjünk el, ha az eredmény néha elmarad. Ilyenkor vegyül elő a nagyobb méretű ruháinkat, melyek már lötyögnek rajtunk, és ez talán meghozza a lelkesedést.

20. Csak semmi túlzás!
Mind a diétában, mind az edzésekben kerüljük a túlzásokat. Fokozatosan, kis lépésekben messzebbre fogunk jutni. Sok sikert hozzá!

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban