Edzünk a fiatalság megőrzéséért

MIÉRT FONTOS A TESTEDZÉS?

'Használd, vagy veszítsd el' ez a szlogen pontosan leírja a valóságot: ha nem használja testét a megfelelő módon, előbb vagy utóbb képtelen lesz bárhogyan is használni. Az izmok elöregednek és gyengék lesznek, a szív és a tüdő nem fog megfelelően működni, az ízületek elveszítik rugalmasságukat, emiatt pedig sokkal könnyebben megsérülhetünk. Nem mozogni és nem karbantartani a testünket ugyanolyan rizikóval jár, mint a dohányzás vagy a túlzott alkoholfogyasztás.

A SPORT ERŐSÍTI AZ IMMUNRENDSZERÜNKET!

A rendszeresen testedzés egyenes út az egészséges életmód és a fittség felé. A vérnyomás és a keringési problémák kialakulásának az esélye lecsökken. Talán mindezek mellett a legfontosabb az, hogy a rendszeres mozgás miatt a külsőnk megnyerőbb lesz és a természetes öregedési folyamatok is lelassulnak.

A TESTMOZGÁS NÖVELI AZ ÁLLÓKÉPESSÉGET

Minden egyes mozdulat energiát vesz igénybe és minél többet mozgunk a testünk annál eredményesebben és gazdaságosabban használja fel ezt az energiát. Ebből kiindulva testünk, a rendszeresen végzett testedzés következtében alkalmazkodik ehhez, ezáltal alkalomról-alkalomra az állóképességünk növekedni, fejlődni fog. Az állóképesség fejlődését nyomon tudja követni és irányítani tudja a cardio gépek nagy részében meglévő pulzusmegnyugvás mérő opcióval. Ez a funkció megmutatja, hogy a megterhelés után a kardiovaszkuláris rendszerünk mennyi idő alatt nyeri vissza a kiindulási állapotot, vagyis mennyi idő alatt regenerálódunk.

A SPORT SZÉPÍTI A TESTET ÉS JAVÍTJA AZ ÉLETMINŐSÉGET

Minél többet edzünk, annál több kalóriát éget el a szervezetünk, ezáltal súlycsökkenést érünk el különösebb plusz erőfeszítés nélkül, ezért talán a világ legjobb diétája nem más, mint a kitartás.

A rendszeres edzés jótékony hatását alkalomról-alkalomra egyre jobban fogja érezni, az életminősége pedig automatikusan megemelkedik. A testmozgás javítja a közérzetet, hozzásegít a nyugodt alváshoz, megszünteti a stresszt és nem mellékesen fiatalabbnak és egészségesebbnek fogjuk magunkat érezni.

Mindebből az a legfontosabb tanulság az, hogy életünk bármely szakaszában a legfontosabb dolog a saját egészségünk. A genetikai adottságainkat nem befolyásolhatjuk, de ezt leszámítva nagy hatással tudunk lenni az egészségünkre, mind pozitív, mind pedig negatív irányba.

Azok, akik már gyerekkorukban megszokják a rendszeres mozgást, nagyobb százalékban követik ezt a fitt és aktív életformát felnőttkorban is. Természetesen soha nem késő elkezdeni a testmozgást és az egészséges táplálkozást, ha szeretnénk az életünk minőségén változtatni. Az emberi test a mozgásra van „kitalálva”, tehát az állandó és tartós mozgáshiány elhízáshoz vezethet, ezáltal súlyosan károsodhat a kardiovaszkuláris rendszerünk.

Egy elhanyagolt test sohasem fog úgy működni, mint egy rendszeresen karbantartott.

Ne várjon tovább, ne keressen kifogásokat, kezdje el még ma, garantáljuk, hogy nem fogja megbánni!

A FITTSÉGI ÁLLAPOT FELMÉRÉSE

Sok ember azért nem mozog, mert nincs tisztában a saját fittségi állapotával. Mielőtt bárki elkezdi az edzéseket ajánlott elemezni az alkatunkat és az általános erő, illetve fittségi állapotunkat. Ajánlott ilyenkor egy egészségállapoti felmérést végeztetni, természetesen szakember segítségével.

Ha az elsődleges célja a lerakódott zsírrétegtől való megszabadulás, kezdésnek meg kell határozni a BMI-t (Body Mass Index), ami nem más, mint testzsír százalékban való kifejezése. A testfelépítés meghatározása önmagában nem elegendő. A BMI százalékban kifejezi a magasságunk és a testtömegünk arányait, a következő módon: a testsúlyunkat el kell osztani a méterben kifejezett magasságunk négyzetével, az így kapott szám lesz a testzsír százalékunk.

A BMI függ az életkorunktól és a nemünktől. Az alábbiakban felsoroltakban megtudja az adott korosztályok számára meghatározott ideális testzsír százalékokat:

ˇ 19-24 év között: 19-24%

ˇ 25-34 év között: 20-25%

ˇ 35-44 év között: 21-26%

ˇ 45-54 év között: 22-27%

ˇ 55-64 év között: 23-28%

ˇ 64 év felett: 24-29%

JAVASLATOK AZ EDZÉSHEZ

A legfontosabb előfeltételei az eredményes edzésnek az állandóság és a rendszeresség. Meglehetősen rossz elgondolás a 'több az jobb' elmélet, sőt. Ha túl gyakran és túl intenzíven edzünk, anélkül, hogy figyelembe vennénk testünk biológiai alkalmazkodó képességét, a negatív következmények előbb vagy utóbb utolérnek bennünket, ezáltal teljesen elveszíthetjük a kedvünket a folytatástól. Ez a megállapítás fokozottan igaz kezdők esetében, akiknél nagyon fontos, hogy lépésről-lépésre haladjanak, a túlerőltetés megkockáztatása nélkül. Ennek érdekében kezdők számára a heti 2-3 alkalommal végzett edzést ajánljuk.

JAVASLATOK AZ EDZÉS INTENZITÁSÁT TEKINTVE

Minden edzés alkalmával célszerű óvatosabban kezdeni. Az intenzitást fokozatosan kell növelni olyan módon, hogy az izmaink és a motorikus rendszerünk ne jelezzen túl hamar fáradtságot. A cardio edzés első heteiben mindenképp a kisebb ellenállás használatát ajánljuk, mielőtt elkezdenénk a célzott edzést, legyen szó bármely állóképesség javító gépről.

JAVASLATOK AZ EDZÉS IDEJÉT FIGYELEMBE VÉVE

Ha aktívabb, fittebb szeretne lenni és ezt az állapotot kívánja fenntartani, akkor az akár napi rendszerességgel végzett cardio edzés javasolt. Ahhoz, hogy állóképességét a maximumon tartsa, használja a kínálatunkból kiválasztott elliptikus gép bármelyikét, akár naponta is 15-20 percet.

MIT TEGYÜNK, HA ÖREGSZÜNK?

Az idősebb korosztályt tekintve, fokozottan igaz az a kijelentés, hogy a rendszeres testmozgásnak jótékony hatásai vannak az egész szervezetet tekintve, kezdve a csontoktól, az izmokon át, egészen a kardiovaszkuláris rendszerig. Rendszeres mozgással például csökkenthetjük a csontritkulás és az izmok elsorvadásának a veszélyét. Aki nem tartja karban rendszeresen az izomzatát, legyen szó bármilyen jellegű mozgásról, annak egy idő után minden egyes mozdulat a nehezére fog esni. Egy erős izomzat és edzett kardiovaszkuláris rendszer megóv minket az idő előtti megöregedéstől, mivel az aktív életmód határozottan kijelenthetjük: megfiatalít.

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban