Edzés a maximumon I.

Minden testrészre létezik egy olyan gyakorlat, amely a legjobban megfelel az egyéni adottságainknak. Bár legalább négy vagy öt különböző gyakorlat vagy variáció van minden izomcsoportra, ezek közül az egyik mindig jobban használ, mint a többi. Készítettünk egy összeállítást, melyben azt próbáltuk górcső alá venni, milyen gyakorlatok maximalizálják leginkább a mozgástartományt, az összehúzódást és a megcélzott területet, vagyis milyen gyakorlatokat tudnak a legtöbben a legnagyobb hatékonysággal végezni.

A guggolás a lábgyakorlatok nagyapja, sőt talán minden gyakorlaté is egyben. Nagy területet dolgoztat meg, hiszen a lábak alkotják testünk legnagyobb izomcsoportját. A guggolás - ha helyesen végezzük - megdolgoztatja az elülső combot, a combhajlítókat, a farizmokat, a belső valamint a külső combot. Ez óriási terület, amit azonban egyetlen gyakorlattal átdolgozhatunk. A guggolás különlegessége, hogy az egész alsótestet képes átformálni, néhány hónap leforgása alatt. A guggolás felvételével a lábprogramunkba millió egyéb mozgást válthatunk ki. A lábak nagyon nagy mennyiségű munkát képesek elviselni, tehát jókora mértékű stimulációt kívánnak meg, ha növelni akarjuk őket. A guggolással könnyű vagy nehéz edzést is csinálhatunk - sok ismétlés/közepes súly vagy kevés ismétlés/nehéz súly. Különböző formáit (Sissy-guggolás, hagyományos guggolás, félguggolás) már ismertettük korábban, helyes végrehajtásukról is volt szó, de összességében elmondhatjuk, hogy alkalmazásukkal teljes lábedzést állíthatunk össze, figyelembe véve persze genetikai adottságainkat.

A lábhajlítások azoknak a testépítőknek valók, akik úgy vélik, a guggolások önmagukban nem elegendőek a láb teljes megdolgoztatásához. Bár a guggolások megdolgoztatják a combhajlító- és fenékizmokat a felfelé irányuló mozgás során, önmagukban azonban nem képesek ezen izmok teljes gömbölyűségét elérni. Éppen ezért - bár a lábhajlítás nem a szűk értelemben vett erőmozdulat - felkerült a listánkra, mert a combhajlítók esetében mégis erőmozdulattá válhat azoknak, akik a guggolást nem tartják elegendőnek. A lábhajlításban az a szép, hogy nagyfokú változatosságot tesz lehetővé. Félismétlések, csúcsösszehúzások, teljes ismétlések, stb. - a lehetőségek száma végtelen. Sokan extra eredményt érnek el azzal, hogy a felsőtestüket felnyomják gyakorlat közben, ezáltal egyben nagyszerű farizomgyakorlatot is kapnak.

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban