E-vitamin

Egyre hűvösebb napok köszöntenek be, érdemes hát odafigyelni az immunrendszerünkre, hogy egy kósza vírus ne vethesse vissza hetekre a kondíciónkat. C-vitamin? Igen, de nem árt egy kis E is...

A nagy dózisban bevett E-vitamin valóban fokozná a sejtimmunitást? Ez a kérdés merült fel a táplálkozástani kísérletekről beszámoló American Journal of Clinical Nutrition egyik tanulmányában. Az eredmény alátámasztotta a feltételezést: már a három, illetve hat hónapon át kisebb dózisban adagolt E-vitamin is rendkívül hatékonyan járul hozzá a sejtek immunreakcióinak erősítéséhez.

Az E-vitamin az egyik legjelentősebb antioxidáns. Szerepe a szívinfarktus és agyvérzés megelőzésében lehet jelentős, védi az érfalakat a korai elöregedéstől. Legfontosabb szerepe a sejthártya védelme: megakadályozza, hogy az oxidáció hatására a sejthártyák többszörösen telítetlen zsírsavai károsodjanak, valamint antioxidánsként segít semlegesíteni a sejteket károsító szabad gyököket. Ezért elsõsorban betegségmegelõzõ szerepe jelentõs, de segíti a szelén és a K-vitamin felszívódását is.

Néhány élelmiszer, melyeknek E-vitamin-tartalma számottevő:

mogyoró 26,6 mg 
makadámia dió 25,2 mg 
napraforgómag 21,8 mg 
földimogyoró 10,3 mg 
mogyoróvaj 8,6 mg 
tojássárgája 6,3 mg 
dió 6,0 mg 
gyümölcskenyér 3,5 mg 
hering paradicsomszószban 3,1 mg

 

 

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban