Dinamikus állandó és progresszív edzés

A hat módszerből az első kettő állandó illetve válozó ellenállást feltételez.

1. Dinamikus állandó edzés

Ahogy az elnevezés is sugallja, ennél az edzésmódszernél az ellenállás értéke állandó. Ez a jelenség elsősorban szabad súlyoknál, vagy azoknál a gépeknél figyelhető meg, melyek nem változtatják az ellenállás nagyságát. A mozgás kivitelezése során a megdolgozott izomcsoport különböző rétegeire helyeződik az erőhatás. Például amikor vállnyomást végzünk gépen, akkor az ellenállás állandó marad a mozgáshatár elejétől a végéig. Csak az ellenállás iránya változik. Az ellenállás egy íven keresztül hat a kiindulási ponttól a befejezési pontig.

2. Dinamikus progresszív edzés

A gyakorlat kivitelezése során az ellenállás fokozatosan változik. Gyakran használják rehabilitációs mérésekhez is. Olyan fajta ellenállást képvisel, mely működés közben progresszíven változik, ugyanakkor teljes mértékben kontroll alatt tartható. Különféle rugókkal felszerelt berendezések, expanderek, gumiszalagok és kötelek tartoznak ebbe a csoportba. Könnyen kezelhetők és szinte bárhol használhatók. Gyakorta használják sérült szalagok, ízületek, izmok rehabilitációjára, ugyanakkor vakáció vagy üzleti út alatt is elérhetjük velük a mozgáshiány viszonylagos leküzdését. Az ellenállás e formája könnyen kombinálható a tradícionális edzésmódszerekkel, így kiegyensúlyozottabb programot hozhatunk létre, valamint izmainkat is változatos módon dolgozhatjuk meg.

Kapcsolódó cikkek:
Ellenállás
Változtatható ellenállás és izokinetika
Izometrikus és izotónikus edzés

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban