Diéta, de hogyan?

A fogyni vágyók kedvéért nézzük meg néhány diéta előnyeit és hátrányait!

Naponta 5x

Na nem sült szalonna, hanem napi ötszöri adag zöldség és gyümölcs fogyasztása alkotja a diétát. 400 gramm zöldség párolva vagy nyersen, és 250 gramm gyümölcs. Akkor igazán eredményes, ha négy héten keresztül kitartóan végezzük, variálva a vitaminban gazdag finomságokat.

+ egészséges 
+ hosszú ideig tart 
+ nagyobb aktivitást eredményez 
- hátránya, hogy időigényes és nagy kreativitást igényel, hogy mindig új recepteket találjunk ki

Fogyni, de csak ésszel

Kiegyensúlyozott táplálkozás, kevés zsírral és egyszerű szénhidráttal, sok gabonával, gyümölccsel és zöldséggel. A táplálék 50-55% összetett szénhidrátból, maximum 30% zsírból és 15-20% fehérjéből áll. Igazából egyik élelmiszer sem tilos, lehetőség van az ételek kombinálására, de nagyon fontos szerepet kap a mozgás. Ez az étrend önmagában ugyanis nem elegendő a karcsúsághoz.

+ alkalmazása nem kúraszerű, hanem a kívánt súly és alak elérése után is tartani kell
+ nincs koplalás, csak mértékletesség
+ lassú, de tartós súlycsökkentés érhető el.

Almaecet-kúra

Étkezések előtt almaecet - ez a lényege, a hatása pedig az anyagcserefolyamatokban érezhető. Itt is lényeges a zsírszegény étrend, esténként pedig szénhidrátmentes, de fehérjegazdag táplálékot kell magunkhoz venni.

+ zsír mellőzésének fontossága
- nem eredményez jelentős és tartós fogyást
- az almaecet hatása még nem teljesen tisztázott

Edd a felét!

Teljes porció helyett csak féladagot eszünk. Nem kell semmiféle diétás tervet követni, egyszerűen csak a felét enni annak, amit szoktunk. Gyakorlatilag minden megengedett.

+ ha egészséges ételekkel csináljuk, hasznos lehet
- nem a mennyiség, hanem a minőség a lényeg, ezért a felezésnél is fontosabb lenne, hogy MIT felezünk
- vitaminok és ásványi anyagok, amelyekből sokszor még a teljes adagban sincs elegendő, még inkább hiányozni fognak az étrendünkből
- a kúra alatt éhségérzetünk, rossz közérzetünk lehet
- a sport nem kap szerepet, ami nem előnyös
- jo-jo effektus léphet fel, a súlycsökkenés (ha van egyáltalán) nem tartós

Fit for Fun diéta

A cél: teljes életmódváltás, önkínzás nélkül. Szinte minden táplálék megengedett, de a mozgás elengedhetetlen. Tilos a zsír és az édesség, no meg az alkohol, és összesen az 5 étkezés alatt maximum 1500-1800 kilokalória vihető be naponta.

+ kiegyensúlozott táplálkozás, sok sport
+ viszonylag kevés kalória, sok vitamin
- talán még hatékonyabb lenne, ha csak napi 3x étkeznénk

Elválasztó étrend

A fehérjét és szénhidrátot kell elválasztanunk egymnástól a diéta során, melynek következtében a zsír leépülése sokkal gyorsabban megy végbe. Néha nem is olyan könnyű dolog elválasztani a kettőt egymástól, hiszen nagyon sok élelmiszer ugyanúgy tartalmaz szénhidrátot, mint fehérjét. Arra kell törekedni, hogy reggel inkább a szénhidrát, délben a fehérje domináljon, és az étkezések között legalább 4 óra teljen el.

Legalább ennyire lényeges kérdés, hogy törekedjünk a sav-bázis egyensúly fenntartására, ami azt jelenti, hogy legalább 80%-ban legyenek az étrendünkben bázikus táplálékok (zöldség, gyümölcs, saláta, tej, vaj, joghurt), és csak 20%-ban savképző készítmények (hús, sajt, krumpli, hal, tojás, gabona). Ezzel megakadályozzuk a szervezet korai elsavasodását, ami a betegségeket és az öregedést okozza.

+ kalóriaszegény étrend
- a sportnak nincs közvetlen szerepe (persze ha amúgy szimpatikusnak találjuk ezt a diétát, miért ne sportolhatnánk mellette??)

Méricskéljünk!

A zsírfogyasztást 60 grammra redukáljuk, miközben a szénhidrát mennyiségét növelhetjük. Általában 10 napig szokták kúraszerűen alkalmazni, ezalatt minden kalóriát egyesével megszámolnak a módszer hívei.

+ vegyes étrend, egyedül a zsír bevitele minimális, ezért hiánybetegség nem léphet fel
+ gazdagon variálható a táplálékok köre

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban