A csukló - II. rész

A most következő gyakorlatok az ujjak, ujjbegyek és a tenyér ellazítására, a csuklóízület átmozgatására fókuszálnak.

1. Egyik kezünk ujjaival masszírozzuk át a másik kéz ujjait, csipkedjük meg az ujj izmait, emeljük el a csontról, mozgassuk meg egyik majd másik irányba! Utána masszírozzuk át a tenyérizmokat.

2. Lazítsuk el a kézfejet, és a test mellett tartva rázzuk le!

3. Álljunk vállszéles terpeszbe, emeljük mellmagasságba a kezünket úgy, hogy a tenyerünk felénk néz, majd nyissuk ki a kéz ujjait úgy, hogy egyik ujj se érjen a többihez. Tartsuk lazán a csuklót, és finoman mozgassuk meg a kezünk ujjait, mintha zongoráznánk. Eközben koncentráljunk arra, hogy a kéz végig ellazult legyen!

4. A kiindulóhelyzet ismét mellmagasságban tartott kéz. Lassú, lágy mozdulattal fordítsuk kifelé a tenyerünket, és közben emeljük az alkart, majd- mintha a monitort simítanák végig - lassan engedjük le az alkart. Az alsó végpontról úgy induljunk felfelé, hogy lazán ejtjük a kézfejet- mintha a kézháttal simogatnánk a monitort.

5. A mellmagasságban tartott tenyereinket fordítsuk egymás felé, mintha egy labdát tartanánk a kezünkben, de maradjanak lazán az ujjak. Mozgassuk lágy, laza mozdulattal a "labdát" balra, vissza középre, majd jobbra. Ellazult csuklóval mozduljunk, mintha a szél fújná egyik irányból a másikba a kezünket.

6. Tudatosan lazítsuk el a testünk előtt tartott kezet! Összpontosítsunk arra, hogy ellazul a tenyér, hogy lágyak a mozdulataink! Fordítsuk lefelé mindkét tenyerünket, mintha egy hatalmas buborékot akarnánk a talaj felé terelni, majd óvatosan "tereljük" derekunk magasságáig, ott tenyerünkkel menjünk alá, és emeljük fel mellkasig- mindvégig laza, lágy csuklóval.

Ezek a gyakorlatok segítenek a csuklóízület szalagjainak, izmainak tudatos ellazításában, az ellazulás pedig lehetővé teszi a véráram újbóli megindulását, az állandósult feszültség oldását. A feszültségtől mentes, ellazult állapot ugyanazt az utat járja végig, mint előtte a feszültség. Ettől a néhány gyakorlattól ellazul az alkar, a váll, sőt a nyak izmai is relaxált állapotba kerülnek.

Gép előtt dolgozók számára kifejezetten ajánlott napi 4-6 perces tudatos ellazulás munka után, mert a fenti gyakorlatsor nemcsak a fizikai feszültség, hanem pszichés stressz oldására is kiválóan alkalmas.

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban