Csökönyös vádli

Van-e olyan tipp, trükk, vagy komplex edzésprogram, ami a makacs, növekedést nem mutató vádlin segíthet?

Az egyik ígéretes megoldás, hogy tartsunk szünetet az ismétlések alján! Az Achilles-ín fantasztikus képességgel rendelkezik, hogy elasztikus energiát tároljon el, ez a járást igen hatékonnyá teszi. És ez az oka annak is, hogy az olyan srácok, akik nulla vádlival rendelkeznek, képesek nagy súlyt használva végezni a vádli gyakorlatot. Ők valójában alig végeznek izommunkát, mert az ínban eltárolt energia visszanyerésével mozgatják a súlyt.

Ebből az következik, hogy minden ismétlést meg kell előznie 3-4 másodperc szünetnek a mozgás alsó pontján, hogy a tárolt elasztikus energia elillanhasson. Amint így edzünk, azonnal érezni fogjuk, hogy mennyivel több izommunkát végez a vádli. Persze ne lepődjünk meg azon sem, hogy kisebb súlyt kell alkalmazni. Ez nem baj, hiszen most már tényleg az izom vesz részt a mozgásban és nem csak "visszarúg" az Achilles-ín.

A másik fontos tudnivaló, hogy az emberek többsége azt a hibát követi el, hogy nem edzi elég nehéz súllyal a vádlit. A vádlinak hihetetlenül jó a biomechanikai helyzete, mivel igen rövid az erőkar. Emellett a vádli izma elsősorban az erős, növekedni képes, nehéz terhelést igénylő gyors izomrostokból épül fel. Ez tehát nehéz súlyokat és alacsony ismétlésszámot követel meg.

Ezek tekintetében íme egy program:
Kezdjünk egy egyenes lábú vádliemelés gyakorlattal (a lábtoló gépen végzett megteszi). Bemelegítés után nyomjunk le 5 szettet 5 ismétléssel, melyek között 2-3 perc pihenőt alkalmazunk. Minden ismétlés előtt 3-4 másodperc szünet, és 2 másodperc alatt emeljük fel a súlyt, 2 másodpercig tartsuk ki a felső ponton a kontrakciót és két másodperc legyen a leengedés is. Alkalmazzuk a legnehezebb súlyt ehhez, és ha már magabiztosan megy az 5x5, akkor emeljünk a terhelésen.

Egy hajlított térdű gyakorlat legyen a második. 2-3 szett 12-15 ismétléssel és 1.5 perc szünettel a recept. A többi paraméter ugyanaz, mint az előbb.

Végezzük ezt az edzést hetente kétszer, de legalább 5 naponta, miközben úgy táplálkozzunk, hogy a súlyunk növekedjen.

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban