Az egészséges hideg

Vége a nyárnak, hűvösebb napok jönnek. Szobai kondigépeink mellett persze nem nehéz a mozgásigényünket rossz időben sem kielégíteni, de a friss levegő pótolhatatlan, hát még a hideg friss levegő!

Egészen természetes, hogy tavasszal és nyáron, meleg időben sok időt töltünk a szabadban. A természetben tartózkodás téli időben még inkább ajánlott, s ha lehet, még egészségesebb, mint melegben. A hideg ugyanis jó hatással van az egészségre, alkalmazkodásra készteti a szervezetet, minek következményeként emelkedik a testünkben az ún. "boldogsághormon", a serotonin szintje. Ez a hormon stresszoldó hatású, hatására nyugodt, kiegyensúlyozott állapotba kerül az idegrendszer. Több órás kintlét után ezért kipihentnek, üdének, megújultnak érezzzük magunkat. A friss levegő átmossa a szervezetet, lényegesen jobb oxigénellátást biztosít, vérbő állapotba hozza a bőrt, az izmokat. Aktivizálódik az immunrendszer, ellenállóbbak leszünk a meghűléses megbetegedésekkel szemben, ha rendszeresen gyalogolunk vagy futunk a hidegben.

A tavalyi tél szokatlanul enyhe volt, az ideit pedig - egyelőre - keménynek jósolják. Persze ezt teljes bizonyossággal nem lehet előre tudni, de ha így lesz, akkor kiváló lehetőség tárulkozik a fogyókúrázók elé, a zimankó tudniillik ebben is segít. A hidegben felgyorsul az anyagcsere, ami értelemszerűen nagyobb mennyiségű kalóriaégetést von maga után. A zsírégetés üteme sem a francia sanzonok hangulatát idézi; még egy könnyű, ámde hosszú séta alatt is kétszer olyan aktív igyekezettel szabadítja fel az elraktározott energiát a testünk, mint zárt helyen mozogva.

Lám-lám, még a sötét, borús ősznek és télnek is vannak előnyei...

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban