Az edzések újrakezdése

Sajnos elérkezhet mindenki életében egy olyan pillanat, amikor kényszerűségből szüneteltetni kénytelen az edzéseket.

Legyen ez bármilyen indok – munkahelyi probléma, családi ügyek vagy esetleg komoly sérülés –, fájdalmasan érinthet bennünket a hosszabb kényszerszünet. A legtöbb lelkes testépítő azon aggódik, hogy kemény munkával megszerzett izomtömege, erőszintje jelentősen visszaesik. Nem akarok senkit áltatni, az aggodalom jogos. Ha valaki már pihent egy-két hetet betegség miatt vagy esetleg csak azért, hogy egy kicsit regenerálódjon, tapasztalhatta, hogy ilyen rövid kihagyás után is érezhető teljesítmény-visszaesés. Ebből mindenki levonhatja a következtetést, hogy minél hosszabb időtartalmú a pihenő, annál nagyobb a visszaesés mértéke. Ezt kikerülni nem lehet! A megszerzett izomtömeget csak edzéssel és megfelelő táplálkozással lehet fejleszteni, de megtartani is!

Mit tegyünk tehát, ha újból edzeni tudunk, és fejlettségi szintünk szinte az egykori kezdő állapotot tükrözi! Először is ne keseredjünk el! Lehetséges, hogy nagyon sok izmot vesztettünk a pihenőnél és még ennél is több erőt? Semmi baj! A megoldás a saját kezünkben van!

Lassan járj, tovább érsz!

A pihenőt követő edzéseken tapasztalhatjuk, hogy lelkesedésünk szárnyakat kapott, ami nem csoda, hiszen kedvenc sportunktól kellett megválni hosszabb-rövidebb ideig, de jobb, ha egyelőre visszafogjuk magunkat. Ha igazán jó testépítők vagyunk és mindig koncentráltunk az épp előttünk lévő edzésre, megtapasztaltuk az agy-izom kapcsolatot, akkor éreznünk kell, hogy a mozgáskoordinációnk és koncentrálóképességünk kicsit visszafejlődött méreteinkkel és erőnkkel együtt. Ezeket sajnos újra kell tanulnunk, újra ki kell alakítani az agy-izom kapcsolatot, újra kell éreznünk a gyakorlatok helyes mozgását! Ezért nem jó, ha megpróbáljuk a pihenés előtti súlyokat, edzésmennyiséget rögtön az első edzésen! Ennek általában sérülés a vége vagy egy olyan fokú kiégés, mellyel soha nem találunk vissza az elveszett kerékvágásba.

Fogadjuk el, hogy nem vagyunk olyan erősek, mint régen, nem vagyunk olyan kondícióban, mellyel egy régebben kibírt edzésintenzitást kövessünk. Az a legjobb, ha úgy állunk hozzá, mintha ismét kezdők lennénk, főleg ha a kihagyás meghaladja a 3-4 hónapot! Sokakban felmerülhet a kérdés, hogy ismét annyi évet kell dolgozni az elveszített izomtömeg visszaszerzéséért, mint előtte? A válasz egyértelműen nem!

Az izomzatnak megvan az a tulajdonsága, hogy edzés hatására erősödik, növekszik. Tulajdonságai közé tartozik még a teljesítmény-visszaesés is, de az is hogy igen hamar vissza tudja nyerni az elveszített erőt, méretet. Az izom nem felejti el a befektetett munkát. Lehetséges, hogy korántsem lesz olyan minőségű a visszanyert méret, mint a pihenő előtt, de erőnk ugyanolyan szintű lesz, az izom minőségét pedig szigorúbb étrenddel kell helyrehozni.

/ forrás: Testmester.net /

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban