Aminosavak

Mik azok az aminosavak? Mit kell tudnunk az aminosavakról?

Az aminosavak a fehérjék építőelemei. Amikor fehérjedús táplálékot eszel, akkor szervezeted a fehérjét felbontja független valamint egymáshoz kapcsolódó aminosavakra, amelyek elég kicsik ahhoz, hogy felszívódjanak a véráramban. Az aminosavak elsődleges funkciója, hogy építse ill. újraépítse az izomszöveteket, de számos egyéb előnyökkel is rendelkeznek. A szervezetben különböző kémiai anyagokat állítanak elő, ami segít abban, hogy agyunkat maximálisan aktiválhasuk.

Esszenciális és nem esszenciális aminosavak

Most, hogy megismerted, hogy mire szolgálnak az aminosavak a szevezetben, itt az ideje, hogy megtudd azt is, hogy mi a különbség az esszenciális és a nem esszenciális aminosavak között. Az esszenciális aminosavakat szervezetünk nem tudja előállítani. Úgy juhatunk hozzájuk, hogy fehérjét tartalmazó ételeket eszünk, vagy többféle zöldséget fogyasztunk. Az állati eredetű táplálékok az esszenciális aminosavak leggazdagabb forrásai. A növényi táplálékok gyakran nem tartalmazzák mindegyiket.

Kilenc esszenciális aminosavunk van:

Metionin, treonin, lizin, izoleucin, valin, leucin, fenilalanin, triptofán, hidristine.

Tizenhárom nem esszenciális aminosavunk van:

Arginin, alanin, aszparagin, aszparaginsav, glutamin, glutaminsav, glicin, prolin, szerin, tirozin, cysteine, cystine, hydroxyproline.

Elágazó szénláncú aminosavak (BCAA)

A leghatékonyabb és legelőnyösebb kiegészítők a testépítők körében az elágazó szénláncú aminosavak (BCAA), mert építik az izomzatot és gátolják az izmok lebontását. Az izomzat 35 %-a ebből épül fel. Testi terheléskor ezek az aminosavak csökkenek a szervezetben, ami gátolja az izomgyarapodást. Elágazó szénláncú aminosavak: L-Leucin, L-Izoleucin, L-Valin.

Leucin, Taurin, Glutamin

Megemlítünk még néhány hasznos aminosavat, amit önálló termékként is elérhető vagy egyéb étrendkiegészítőben is megtalálható: Leucin, Taurin, Glutamin.

1. Leucin

Alapanyagként szolgál azon testrészeidnek, melyeknek energiát kell előállítaniuk, stimulálniuk kell az agyat és segítenek abban, hogy éberebb legyen a szervezet.

2. Taurin

Az öregedés negtív hatásaival szemben nyújt hatékony segítséget. Segít, hogy a szervezet újra feltöltődjön energiával, megoldást nyújthat az emésztési és mentális problémákra, és gátolhatja az idő előtti elhalálozást is.

3. Glutamine

Kiemelkedő előnye, hogy aktív sportoláskor megőrzi az izomtömeget, így a zsírszövetekből fogyhatsz, nem az izomból. Ki kell emelnünk, hogy a Glutamine nem csak sportolóknak nyújt előnyöket. Az idősebb korosztálynak is segítséget nyújthat, akik például rákban, traumában szenvednek, vagy nem rendelkeznek egészséges immunrendszerrel.

Mindenképp tartsd szem előtt, hogy sokkal rosszabb túl sok aminosavat bevinni a szervezetbe, mint túl keveset. Azért, mert az aminosavak jótékony hatással vannak a szervezetedre, nem szabad őket túladagolni. Mindig tartsd be a javasolt mennyiségeket!

Multipower aminosavak:www.multipower.shop.hu

/Forrás : Fitness-Online.hu/

 

 

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban