Aktív pihenés

A nyaralás a kikapcsolódás ideje. Ezt az egy-két hetet többféleképpen el lehet tölteni, de az biztos, hogy igazi felfrissülést, kikapcsolódást csak akkor érezhetünk, ha a passzív pihenés mellett valamilyen sportos tevékenységet is végzünk. Most nem az a cél, hogy teherbírásunk határait próbálgassuk, hanem a könnyed, kellemes időtöltés. Patrick Ayres életmódmenedzser, fiziológus az úszást ajánlja elsősorban annak, aki valamilyen víz közeli helyre utazik. Az úszás és a sekély vízben való gyaloglás nagyon jól edzi a szív, érrendszert. A melegben azonban sose ragaszkodjunk a szokásos 30 perces időtartamhoz. A passzív pihenés közé érdemes naponta többször néhány perces mozgást is beiktatni.

Kelli Calabrese, fiziológus, fitnesz szakkönyvek írója és egy tanácsadó cég tulajdonosa a kenuzást ajánlja, mint olyan mozgást, ami az egész testet megdolgoztatja. Az evezés a vállakat erősíti, de mellette a törzsizomzatot és a hátat is, a lábak pedig a test egyensúlyának megtartása miatt dolgoznak. Ügyelni kell arra, hogy az izomzatot egyformán terheljük, ezért jó, ha többször irányt változtatunk. Mindeközben figyeljük a környezetet is, élvezzük a természet szépségét! A víz látványa, csobogása, a természet harmóniája megnyugtat.

Tengerparti nyaralásra ajánlják a búvárkodást szemüveggel, pipával, de a strandokon általában találunk homokos röplabdapályát. Szélcsendes időben a tollaslabda is kellemes mozgást nyújt. 
A homokos tengerparton mezítláb sétálni már önmagában jó edzés és kellemes érzés, és jót tesz a bokának. Egy lábon állni a homokban kiváló egyensúlygyakorlat, és ugyancsak erősíti a bokát. A tenger látványa segíti a lazító gyakorlatok végrehajtását és a meditációt. A hegyekben nincs egyszerűbb és jobb edzés, mint a nordic-walking. Ehhez mindössze egy jó túracipőre és két speciális botra van szükségünk. A botok használatával az egész felsőtest aktívan részt vesz a mozgásban. Gyorsabb, apróbb lépésekkel haladunk, a karunk pedig folyamatosan dolgozik. A szív, érrendszer számára ez is kiváló aktív szabadidős tevékenység. 
A túlsúlyosak és a kezdők számára is előnyös a bot használata, mert kisebb terhelést kap a tréd, és jobban eloszlik a test súlya. A hegyvidéki nyaralás előnye a kellemesebb, hűvösebb idő, amit felfelé haladva még jobban érzékelhetünk.

Csupán sétálni a hegyekben, már önmagában egészséges, de lehet váltogatni a lépések sebességét, erőteljességét. Egy-egy kimerítőbb szakasz közé lassú, pihenő részeket beiktatni. Többszöri ismétléssel már egy jó, kiadós edzést végeztünk. 
A turista térképek általában mutatják, mennyi idő alatt lehet egy-egy útvonalat megtenni. Ennek ismeretében egész napos túrákat is tervezhetünk, vihetünk magunkkal enni és innivalót, megállhatunk egy szép tisztáson, megpihenhetünk, meditálhatunk. Sok helyen találhatunk a hegyi kerékpározásra kiépített terepeket is. Ennek nehezebb formája, amikor az erdőkitermeléshez használt útvonalakon kerékpároznak, vagy erdei ösvényeken, legelőkön. 
A nyári bob pályán végigsiklani ugyan nem kíván különösebb erőkifejtést, de jó időtöltés. 

Jó szórakozás egy-egy kalandpark próbatételeinek végrehajtása. Ezek aktív, sportos kikapcsolódást ajánlanak, kötélpályát, egyensúlyozást, mászó falakat, csúszdákat, mindezt természetesen megfelelő biztosítás mellett végezhetjük.

/ forrás : fitway.hu /

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban