Agytorna

Vannak olyan helyzetek az életben, amikor a testi erő a sokszorosára nő...

Az alábbi eset hihetetlen, de igaz. Baleset... Az égő benzin füstje megtölti a levegőt. A baleset sérültjei az autó körül szédelegnek. "Úristen, hol a fiam?!" - kiáltja egy fiatalasszony. Hamarosan kiderül, hogy a gyerek az autó alá került. Az anya azonnal cselekszik. Odaugrik az autóhoz, megragadja a lökhárítót, és leemeli a járművet a fiáról. A gyerek kiszabadul.

A későbbi orvosi vizsgála az anyánál néhány törött csontot és elszakad izmot mutat ki. A gyermeke életéért küzdő gyenge nő, a nyers adrenalinnak és az emberfeletti akaraterőnek köszönhetően megdönt minden erőemelő világrekordot! Olyat tesz, ami látszólag lehetetlen.

Mindannyian képesek vagyunk erre, és talán még többre is a megfelelő feltételek között. A megoldás nem az izmok, ízületek vagy idegek függvénye. A megoldás az izmokat, ízületeket és idegeket irányító központban keresendő. Az emberfeletti erő és a hatalmas izmok (és tulajdonképpen minden tevékenységünk vagy vágyunk) központja az agy.

Rengeteg testépítő cikkben lehet olvasni a lekierőről. Mindenki szeretne olyan erő birtokába jutni, mellyel - ha nem is hegyeket, de - autókat lehet megmozgatni, a testi-lelki kapcsolatot szorosabbá téve.

Vannak gyakorlatok, amelyekkel jelentős mértékben növelhető az agy és az izmok közötti kapcsolat. Ugyanakkor ne feledjük, hogy az agy sokkal specifikusabb, mint az izmok, és ez okozza, hogy az egyes emberek eltérő módon reagálnak az egyes ösztönző körülményekre. A kemény edzéssel és diétázással járó tortúra végigküzdéséhez motivációra van szükség. Amikor építjük a testünket, mindannyiunknak van motivációja, nem véletlenül kezdjük el. Az első sikerek nyomán persze nő a lekesedés, majd lassacskán alábbhagy. Vissza kell szerezni az eredeti motivációt!

Miért edzek? Mit szeretnék elérni a következő három hónap, a következő egy vagy három év alatt? Naplót vezetni sem hülyeség: írjuk le a konkrét elképzeléseket, küzdjünk a kitűzött célokért. Legyünk realisták és keményen dolgozzunk meg minden falatért. Hasznos lehet továbbá, ha gondolatban felkészülünk az edzésekre. A helyesen kitűzött célok és a sikerélmények segítenek leginkább az akaraterő megtartásában.

Vizuális visszacsatolás: koncentráljunk arra, hogyan fogjuk kidolgozni az egyes testrészeket. Összpontosítsunk az izomra, és ne a súlyra! Képzeljük el, hogyan változik az izom alakja, minősége. Ne feledjük: képesek vagyunk felemelni azt az autót, ha nem az autó súlyára koncentrálunk!

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban